Mörklila som temafärg - fler än vi?
Är det några fler som ska ha mörklila som temafärg?
Vi tänker oss något sådant här typ:
Är det några fler som ska ha mörklila som temafärg?
Vi tänker oss något sådant här typ:
Gaaah glömde bilderna:
De lila skorna vet jag tyvärr inte var det är ifrån, det är bara en bild jag hittat när jag sökt på "lila bröllop" etc och har det som inspirationsbild... så jag kan visa vilken nyans av lila vi menar. Alla tar för givet att vi ska ha pastell lila...och det är inte riktigt vad vi är ute efter
Nu behöver jag lite inspiration!
Hur ska ni dekorera?? Har ni några tankar kring detta? Bilder etc?
Det enda jag vet är att vi ska ha vita dukar med mörklila löpare. Var jag nu ska få tag i riktigt mörklila löpare det vette tusan...
På löparen ska jag ha upp och nedvända vinglas med en vit ros i varje, typ som längst ner t vänster på bilden:
Jag pysslar oxå själv inbjudningskorten, postar bild så fort jag gått klart ett!
Hittar inte heller snygga lila skor, har nästan gett upp o sneglar på vita nu........
Här kommer lite av mitt... Vita änglar ska ligga på bordet... sedan inbjudan.. Den ska vara i ett cellufankuvert också.. festprogram... Vigselprogram finns inte här men ska ha samma färg som inbjudan... servetten är helt ihop tryckt efter att legat i en kartong så den kommer vara finar... en servettring.. presentask som ska ligga på servetten.. på aksen ska även stå gästens namn med silver... Det lila tyget runt om ska vara stolsöverdragsband... Lilla tavlan är bordsnr som ska stå på kortsidan av borden... blomman ha samma färg så aksen.. alla band har samma färg... Gillar "rödatrådar" känns som man tänkt då...;)
Här är en till med mörklila som tema-färg, tillsammans med mörk/skogsgrönt. Vi gifter oss nästa höst!
Tycker dock att det är en svår färg, försökte precis leta inbjudningskort men hittade inga bra i vår färg. Dessutom så gör jag som många av er andra - letar lila skor - vilket heltidsjobb!!
Någon som sett aubergine satinband någonstans o köpa??
Helst på nätet...