• Just Me

Mörklila som temafärg - fler än vi?

Är det några fler som ska ha mörklila som temafärg?
    Vi tänker oss något sådant här typ:

• Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?
  • Just Me

Gaaah glömde bilderna:

Alltså mörk lila

Skulle vara kul och dela tips och idéer, t ex är jag på jakt efter skor i mörklila
  • Just Me

De lila skorna vet jag tyvärr inte var det är ifrån, det är bara en bild jag hittat när jag sökt på "lila bröllop" etc och har det som inspirationsbild... så jag kan visa vilken nyans av lila vi menar. Alla tar för givet att vi ska ha pastell lila...och det är inte riktigt vad vi är ute efter

• Just Me

Nu behöver jag lite inspiration!

Hur ska ni dekorera?? Har ni några tankar kring detta? Bilder etc?

Det enda jag vet är att vi ska ha vita dukar med mörklila löpare. Var jag nu ska få tag i riktigt mörklila löpare det vette tusan...

På löparen ska jag ha upp och nedvända vinglas med en vit ros i varje, typ som längst ner t vänster på bilden:

Fast utan värmeljusen....

Sen ska jag nog ha dessa: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90064196 
    med mörklila blockljus....

Men tar gärna emot tips o idéer....ska ev "provduka" ngn dag oxå så ser man bättre hur det ser ut, om det ens är fint! Är ju fint i min skalle men det kanske blir fult i verkligheten
  • Just Me

Jag pysslar oxå själv inbjudningskorten, postar bild så fort jag gått klart ett!

Hittar inte heller snygga lila skor, har nästan gett upp o sneglar på vita nu........

• Just Me
    scochjt skrev 2011-08-29 19:55:29 följande:
    Vi ska också ha mörklila som färg :)
    Vi ska göra inbjudningskorten själva, men ett bra tag tills det är dags att börja med dom. Vi gifter oss i juni 2012. Det med lila skor va en toppenidé, hade jag inte ens tänkt på. Tror jag härmas lite :)
    Jag börjar redan nu efter ett hett tips fr min kompis som gifte sig för två år sedan. Hon sade "Börja så tidigt som möjligt för du  kommer ändå vara så stressad på slutet" O är det ngt jag vill undvika så är det onödig stress.
    Så jag gör inbjudningskorten nu på hösten...sen blir det lite paus pga julen sen börjar jag med resten av trycksakerna efter nyår :)
  • Just Me
    weddingdreams skrev 2011-08-30 12:48:17 följande:

Här kommer lite av mitt... Vita änglar ska ligga på bordet... sedan inbjudan.. Den ska vara i ett cellufankuvert också.. festprogram... Vigselprogram finns inte här men ska ha samma färg som inbjudan... servetten är helt ihop tryckt efter att legat i en kartong så den kommer vara finar... en servettring.. presentask som ska ligga på servetten.. på aksen ska även stå gästens namn med silver... Det lila tyget runt om ska vara stolsöverdragsband... Lilla tavlan är bordsnr som ska stå på kortsidan av borden... blomman ha samma färg så aksen.. alla band har samma färg... Gillar "rödatrådar" känns som man tänkt då...;)

Vad snyggt! Var har du hittat servetterna?

Någon som vet någon bra pysselsida med instrutkioner för hur man viker en låda...?
    Funderar på om jag kanske ska vika lådor (lila? Vita?) med satinband runt med godis i.....
    Undra om man orkar....
  • Just Me
    weddingdreams skrev 2011-08-30 18:53:59 följande:
    Servetterna är Dunilini från www.celebrations.se/shop/, färg Aubergine... Bra med nått mellanting mellan papper och linne... Plus att färgen passade oss perfekt.. Svårt att hitta fina linnesservetter i lila...

Du ser den asken på servetten.. Den har jag vikt... Köpte en mall från Panduro. Dom är fina tycker jag...Det lila pappret som jag gjort asken av är även det från panduro... Annars finns ju jätte fina och skit billiga askar på Ebay...
    OK; då är det samma som jag tittat på! :) Vad är det för tyg du har med på bilden oxå? Det är oxå perfekt nyans
  • Just Me
    weddingdreams skrev 2011-08-31 09:42:30 följande:
    Det är Ikeas Sarita gardin. Den passar verkligen perfekt om man ha plum som färg. Har plum organzaband på festprogram och det är verkligen exakt. Servetten är lite annan lila men passar ändå jätte bra... Har du tittat in Linalottans blogg.. jag fann så mycket bra inspiration där. Hon skriver om vart exakt hon fanna allt ock så... och så har du alltid min blogg.. ;)
    Nej måste kolla in båda bloggarna, tack för tipset!

Var hittade du plum organza band ?

Tycker det är svårt o hitta grejer i plum för tillfället, trist :/
    Men man ska inte ge sig så lätt
  • Just Me
    Just Me skrev 2011-09-01 21:16:31 följande:
    Nej måste kolla in båda bloggarna, tack för tipset!

Var hittade du plum organza band ?

Tycker det är svårt o hitta grejer i plum för tillfället, trist :/
    Men man ska inte ge sig så lätt
    O vad ska du göra med Sarita? Löpare ??
  • Just Me
    sc22cs skrev 2011-09-03 18:12:22 följande:

Här är en till med mörklila som tema-färg, tillsammans med mörk/skogsgrönt. Vi gifter oss nästa höst!
    Tycker dock att det är en svår färg, försökte precis leta inbjudningskort men hittade inga bra i vår färg. Dessutom så gör jag som många av er andra - letar lila skor - vilket heltidsjobb!!

Tycker oxå det är en svår färg, är rätt arg på oss för att vi valde den! Varför kunde vi inte välja en lätt färg istället, typ vinrött?!
  • Just Me
    Rebekka 2012 skrev 2011-09-07 18:15:50 följande:
    Har nu köpt dessa underbara fjärilar & väntar på att de ska komma med posten! Vi ska dekorera tårtan med dem & kanske använder jag några i min håruppsättning oxå Glad
    Snygga!

När gifter ni er?
    Jag har inte kommit så långt som att tänka på tårtan ännu Gifter oss om 11 mån
  • Just Me

Någon som sett aubergine satinband någonstans o köpa??
    Helst på nätet...

• Just Me
    Cakemaker skrev 2011-10-12 16:24:54 följande:
    Åh nu är det bara 3 dagar kvar här :D Har hittat lila skor som var liiite för stora men det löste vi med sula och ilägg bak i hälen. Håller just nu att knåpa ihop en framsida till programhäftet till kyrkan och så fixar vi med en spellista inför kvällen också. Känns verkligen att det är de sista dagarna nu. Snart är man fru, jippiiieee! ^^
    Oj vad spännande!!

Vars hittade du skorna ?
  • Just Me
    chabar skrev 2012-01-17 00:18:22 följande:
    Jag hittade jättefina pumps ( 8 cm klack och rundad tå) på ebay.se - men nu hittar jag inte igen dom så jag kan länka :P

Jag funderar på hur i allsindar man ska göra med bordsdekorationer till festsalen.. Jag hade tänkt göra papperblommor att pynta med, men alltså.. jag börjar känna mig lite tveksam.. vilket såklart är dumt eftersom jag köpt mängder med silkespapper.. ;)
    Hurdana hade du tänkt? Har du ngn inspirationsbild?

Jag vet inte alls hur vi ska dekorera, mer än hur blommorna ska se ut...  
  • Just Me
    Älskad skrev 2012-02-05 12:09:44 följande:
    Någon som vet vart jag kan få tag på mörklila/plommon färgat papper till inbjudningskort etc.?
    Jag har köpt på olika scrapbutiker på nätet... PYHobby, KristinasScrapbooking,ScrapNet osv. Kolla Panduro oxå :) 
Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?