• Cakemaker

Mörklila som temafärg - fler än vi?

Tänkte tipsa er som har problem med lila skor. Jag har spenderat i princip en hel dag med att leta och hittat några skor i lila :)

http://www.zappos.com/rsvp-brylee-black-satin?utm_source=shopstyle

http://www.zappos.com/rsvp-michelle-black-satin?utm_source=shopstyle

http://www.heels.com/womens-shoes/natural-glow-sa-eggplant.html

Nu till problemet att välja mellan dessa. Men ÄNTLIGEN har jag hittat skor i alla fall :D 

• Cakemaker
    raring skrev 2011-09-08 11:11:03 följande:
    Ni som har mörklila som temafärg. Ska era män ha lila kravatt? Var i hela friden hittar man en snygg sån? Jag tycker bara det finns konstiga nyanser av lila där jag har hittat lila kravatter. Tips?
    Dessy.com! Där köpte vi typ alla våra lila klädtillbehör! :)
  • Cakemaker
    raring skrev 2011-09-08 13:56:20 följande:
    Ja fina! Fast ganska dyr frakt. Slapp du betala tull på din leverans?
    Oj jag som tyckde det var jättebilligt. Vi fick väst, kravatt, fick-grejen, sjal och platta skor å så frakt för under 1500! Tull slapp vi också ;)
  • Cakemaker
    weddingdreams skrev 2011-09-13 21:30:29 följande:
    SALE LADIES PURPLE SATIN PARTY PLATFORM SHOES SIZE 3-8
    Vad tycker ni om dom här? Kostar 367 kr med frakt. Men klacken är 10.16 cm.. är det kanske lite högt... Vad tycker ni?
    Tycker dom är söta men personligen skulle jag inte kunna gå snyggt i så hög klack :p Men om du känner att du skulle klara det så är det bara att köra på :)
  • Cakemaker
    weddingdreams skrev 2011-09-14 09:28:46 följande:
    Ja jag har inget svårt att gå i en sån klack och klänningen skulle vara lagom lång i dom men tänker på mina stackars fötter.. kommer säkert värka sönder efter några timmar.. iofs kan man ta av sig dom under middagen och i slutet är jag nog inte ensam om att dansa barnfota... ;)
    Visst kan du göra det! :) Sen om du vill kan du ju köpa några söta, billiga ballerinaskor också att byta till om det blir outhärdligt :) Jag har köpt ett par lila ballerina jag ska ha som nödfallsskor ;)
  • Cakemaker
    Rebekka 2012 skrev 2011-09-14 10:27:54 följande:
    Jag har köpt dem från ebay.com, men blev lite besviken då jag fick hem dem nu... Det är bara genomskinliga plast fjärilar som man viker upp vingarna på... Hoppas på att de ser finare ut då det är många på en tårta än när jag har vikt en & håller i handen Glad 
    Finns liknande på etsy.com också :) Kolla på säljaren Butterflybazzar!
  • Cakemaker
    imdelicate skrev 2011-09-19 19:15:47 följande:
    Tänkte dela med mig av lite inspiration som jag googlat fram idag. Vår temafärg är aubergine, men det är ju typ mörklila :)

Jag har den väskan :) Och mannen har samma färg på kravatten som killen på bilden har på slipsen. Vi verkar ha samma färg ;)
  • Cakemaker
    imdelicate skrev 2011-09-20 13:16:17 följande:
    Åh, ja, så himla fin färg! :) Har du köpt dem från dessy.com, eller har du fått tag i dem på annat vis?
    Jag köpte från dessy tillsammans med en väst, kravatt, "pocket square", sjal och skor ;) Färgerna stämde bra med bilderna tycker jag!
Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?