• raring

Mörklila som temafärg - fler än vi?

Ni som har mörklila som temafärg. Ska era män ha lila kravatt? Var i hela friden hittar man en snygg sån? Jag tycker bara det finns konstiga nyanser av lila där jag har hittat lila kravatter. Tips?

• raring
    Cakemaker skrev 2011-09-08 12:18:44 följande:
    Dessy.com! Där köpte vi typ alla våra lila klädtillbehör! :)
    Ja fina! Fast ganska dyr frakt. Slapp du betala tull på din leverans?
  • raring
    operfekt skrev 2011-09-08 11:39:03 följande:
    Vi har tänkt att han ska ha det iaf, men har inte letat upp ngn än.. Någonstans måste det väl finnas tycker man =)
    Här verkar det finnas ganska många färger att välja från:
    www.thecravatcompany.co.uk/colourcharts.htm
    jo, jag har funderat på dem också. Det blir ju tullfritt iom att det är inom EU, plus att det finns alla jordens färger där.  Någon som har sett resulatet från dem?
  • raring

nu har jag pysslat pärmar till festprogrammen. Mörklila och champagne är huvudfärgerna för oss, men nu har det sannerligen smugit sig in en och annan färg till tex. olika nyanser av rosa och grön....

• raring

Vad tror ni om de här skorna till ett februaribröllop?? Jag _älskar_skorna och skulle kunna tänka mig att använda dem 1000ggr till efteråt, men känns de för mycket till brudklänning tro? Vita satinskor är inget alternativ för mig, men funderar på något nättare lila...
  • raring
    weddingdreams skrev 2011-11-13 21:25:25 följande:
    Har lite mörklila saker som måste bort på min blogg... Kolla in om du vill...
    www.karlochcecilia.blogg.se
    jag kollade på de där supersnygga skorna du hade köpt på ebay. sånna kan jag tänka mig. kanske har du lite råd att ge?
    hur är de att gå i, verkar kvaliteten okej?
    "sitter man kvar i skorna" eller halkar man runt?
    hur är storleken? Jag är normalt mellan 40-41, ska man satsa på 40(UK 7) eller 41(UK 8) då?

Tack!
  • raring
    weddingdreams skrev 2011-11-14 13:26:45 följande:
    Jag älskar verkligen skorna. Dom är sååå super snygga. Men höga som bara den. Nej men dom känns så höga pga. att klacken är såå smal. Så jag ska inte ha dom längre. Vågar mig inte på sånna skor i kyrkogången. Inte roligt att gå och vara nevös för att ramla där..

Storlek.. gud måste tänka efter... Tror faktiskt dom var ganska lika storleken.. Jag är 36/37 och jag tog 37 så kör på den största kanske. Eftersom skorna har sån lutning pga. klacken kankse man behöver den större... ;)
    Synd att du inte är en 37:a då kune du testat mina.. ;)
    hmm, ja 10cm klack är högt. jag över nu att gå i 10-cm-klackar inför en kompis bröllop så om det går bra då så kanske jag vågar

men spontant tror jag att 7-8cm hade varit fullt tillräckligt.

Tack för infon! Jag får klura på om jag ska beställa..
Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?