• operfekt

Mörklila som temafärg - fler än vi?

Hihi, tycker det är lite kul att vi alla är på jakt efter lila skor!

Jag letar fortf, men kommer nog avvakta lite & beställa i vår istället,
    hoppas nämligen att jag hittar några i vietnam om vi ska dit i december,
    är inte helt klart att vi ska dit än, beror på om sambon blir antagen till
    konferensen, håller tummen för att han blir det, då har man något att
    se fram emot i vinter =)

Men om jag inte hittar där eller någon annanstans innan så beställer jag i vår,
    kan ju inte lita på att jag hittar något där, hittade ju inget när vi var i florida
    trots att vi var i 3 gigantiska köpcentrum =/

• operfekt

Hur går det för er med planerandet? Jag fyndade en väska på ullared för 69:-

Nu har jag precis köpt två kravatter på ebay, en till sambon & en till hans bestman (ja, vet att det heter marskalk egentligen ;p)
    Vet inte om sambon kommer ha den, har väl tänkt väst & kravatt i samma färg, men ja, kravatten kostade  21 kr med frakt, så var inte så mkt att tala om, beställde två =)
    (viewitem.eim.ebay.se/New-Mens-Plain-Satin-Wedding-Scrunch-Ruche-Cravat-Tiedark-purple/150672422180/item&transId=652430216005) 
  • operfekt

Appropå band, ungefär hur mkt ska man räkna med att det behövs, hur mkt går tex ungefär åt att ha runt en stol med en rosett? (frågan kanske är i stil med hur långt är ett snöre, men bara på ett ungefär hur mycket går åt?)

• operfekt
    weddingdreams skrev 2011-10-12 14:46:59 följande:
    mina band jag har runt stolen är 15 cm breda och 3 meter långa.
    Tack, bra att få ett hum iaf =)
  • operfekt
    Älskad skrev 2012-01-21 12:14:58 följande:
    Lila skor verkar ju vara bland det svåraste att hitta. Någon som sprungit på några?, gärna i satin!
    Det finns på ebay, men utbudet varierar lite, när jag tittade för någon månad sen så fanns det mycket fler att välja bland, så ångrar lite att jag inte beställde då =/ Men det kommer nog igen.. Sök på purple satin shoes eller heels om du vill ha klack =)
  • operfekt

Jag har bytt färgtema lite, förut hade vi tänkt ha mörklila & så lite detaljer i ljust äppelgrönt.
    Men nu har vi bytt till mörklila & påfågelsblått/teal, det kommer fortfarande vara mest lila vi använder,
    men ska även vara ganska mycket detaljer i teal, samt lite påfågelsfjädrar, tror det blir jättebra =)

• operfekt
    Drömbröllop12 skrev 2012-01-21 14:48:27 följande:
    Åh har äntligen hittat skor :D
    Åh, vart då, har du bild? :D
  • operfekt
    weddingdreams skrev 2012-01-23 22:00:47 följande:

Japp det är organza och det är jätte snyggt som löpare då det inte blir lika starka kontrser mot den vita duken... Tycker jag i alla fall.. Jag har plommon lila eller lite mörkare lila och jag köpter gardin från ikea och klipper till löpare... för 79 kr får du ut 10 löpare om dom är 30 cm långa.... Så det blir inte dyrt...

Jag köpte flera paket men nu ska jag inte ha löpare längre då jag vill ha mera vitt och bara detaljer i lila... så nu ska jag klippa ut och ha dom som stolsband runt stolsöverdragen.... Den färgen är exakt samma om du vill matcha och köpa organzaband till festprogrammet... Då är det plum du ska ha på bandet...

Går det att klippa i den bara, eller måste man sy också?
    Har ju tänkt beställa från ebay, men om det går att bara klippa i sarita så är ju nog det ännu billigare! =)
  • operfekt
    MySweetShadow skrev 2012-01-29 10:58:11 följande:
    Jag funderar på dehär med blommor... Hur gör ni? Har ni hittat några fina mörklila blommor? Har sett jättefina mörklila liljor i en blomsteraffär här i närheten, men vet inte alls om dom finns att få tag på när de är dags (14/7).

Så... Tips på fina mörklila blommor? Har vit klänning så de vore ju kul med något i "våran färg" i buketten...
    Nejlikor finns i mörklila, jag funderar på att ha det & så oceansong-rosor, de är dock ljuslila..
    http://gallery.weddingbee.com/photo/purple-carnation-bouquet-inspiration
    Sen finns ju orkideer också, eller kallor.
    Svårt det där.. Tycker egentligen strukturen blir för enformig med bara nejlikor, men finns ju inte så mycket mörklila blommor man kan blanda upp med..
  • operfekt
    Saandraa skrev 2012-01-29 12:29:30 följande:

Här är skor som jag hittat på Ebay. Blir nog något utav dessa par.

Jag har hittat några av dem, men inte alla, funderar på de sista, men de enkla pumpsen var också fina, de har jag inte hittat dock.. ska sätta fast en påfågelsfjäder på dem, så då kanske de passar bättre..
    De med rosen uppe till höger är fina också, men klurar på det bandet där bak, känns lättare att få skavsår med band..

• operfekt

Jag har beställt skor! Dessa blev det:

Fanns många fina, men många av dem är så väldigt höga, dessa kändes mer okej i höjden.. Hoppas färgen är bra när de kommer bara, är liite orolig över att de kommer vara för ljusa, men då får det nog gå ändå..

• operfekt

Sansim: ebay, 320 kr med frakt.. Är bara inne från mobilen nu, så kan inte länka, men kan göra det imorgon. :)

• operfekt

sandraochdaniel: Så fina!
    Jag bryr mig inte heller om alla saker har exakt samma lila färg, man blir så låst då!
    Går på lila toner ist, det matchar ju i vilket fall =)

• operfekt

Jag har fyndat lite mer lila saker, på ullared så köpte jag två såna: http://emmadorothea.blogg.se/2008/april/lite-inredning-med-grym-kamera.html#comment godisskålar, fast i mörklila, jättefina! Det fanns även en större variant, men blev lite dumsnål :S (den normalstora varianten kostade 25, den stora 80)
    Köpte även mörklila värmeljus & lila strumpor som mannen ska ha, jag har lila skor, han får ha lila strumpor :D

Jag har även köpt denna väst & kravatt till honom: http://www.ebay.com/itm/330555363469?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 (minns inte om jag visat upp dem, men tror inte det?)

Vet inte om jag visat upp inbjudan här, men såhär blev den:

Har även pysslat ihop servettringar som ska vara runt de mörklila servetterna:

• operfekt

Tack så mycket!
    Har designat inbjudningskorten själv, så hjälpte sambons pappa oss att trycka dem
    (han känner en som har tryckeri)

Tack så mycket, servettringarna är väldigt enkla att göra också, går ganska fort..
    Kommer att ha fått alla servettringar (ca 70 st) för ca 90 kr, lär väl bli lite tråd & pärlor över dock. =)
    (ebay är bra!)

Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?