• weddingdreams

Mörklila som temafärg - fler än vi?

SALE LADIES PURPLE SATIN PARTY PLATFORM SHOES SIZE 3-8
    Vad tycker ni om dom här? Kostar 367 kr med frakt. Men klacken är 10.16 cm.. är det kanske lite högt... Vad tycker ni?
  • weddingdreams
    Cakemaker skrev 2011-09-13 22:33:09 följande:
    Tycker dom är söta men personligen skulle jag inte kunna gå snyggt i så hög klack :p Men om du känner att du skulle klara det så är det bara att köra på :)
    Ja jag har inget svårt att gå i en sån klack och klänningen skulle vara lagom lång i dom men tänker på mina stackars fötter.. kommer säkert värka sönder efter några timmar.. iofs kan man ta av sig dom under middagen och i slutet är jag nog inte ensam om att dansa barnfota... ;)
  • weddingdreams
    Wintercandles skrev 2011-09-14 10:57:48 följande:
    Jättefina :) Jag hade satsat på dom. Men kan du skicka tillbaka dom om dom känns för höga eller fel i storlek?
    Ja det kan jag nog men hatar sånt när säljaren bara pratar engelska... är rädd för att det ska bli fel.. men kanske kan sälja dom om det blir fel.. dom kostar ju inte mycket,,,

Ja jag har tänkt på låga skor med... Vi får se.. får tänka lite till...;)
  • weddingdreams

Förlåt, hade visst inte läst klart innan jag skrev... ;)

Jag är på jakt efter genomskinliga klistermärken som jag kan klista igen gästpresenten med. Vet ni vart jag kan finna det?

• weddingdreams
    operfekt skrev 2011-10-12 14:40:09 följande:
    Appropå band, ungefär hur mkt ska man räkna med att det behövs, hur mkt går tex ungefär åt att ha runt en stol med en rosett? (frågan kanske är i stil med hur långt är ett snöre, men bara på ett ungefär hur mycket går åt?)
    mina band jag har runt stolen är 15 cm breda och 3 meter långa.
  • weddingdreams
    raring skrev 2011-11-14 11:13:15 följande:
    jag kollade på de där supersnygga skorna du hade köpt på ebay. sånna kan jag tänka mig. kanske har du lite råd att ge?
    hur är de att gå i, verkar kvaliteten okej?
    "sitter man kvar i skorna" eller halkar man runt?
    hur är storleken? Jag är normalt mellan 40-41, ska man satsa på 40(UK 7) eller 41(UK 8) då?

Tack!
    Jag älskar verkligen skorna. Dom är sååå super snygga. Men höga som bara den. Nej men dom känns så höga pga. att klacken är såå smal. Så jag ska inte ha dom längre. Vågar mig inte på sånna skor i kyrkogången. Inte roligt att gå och vara nevös för att ramla där..

Storlek.. gud måste tänka efter... Tror faktiskt dom var ganska lika storleken.. Jag är 36/37 och jag tog 37 så kör på den största kanske. Eftersom skorna har sån lutning pga. klacken kankse man behöver den större... ;)
    Synd att du inte är en 37:a då kune du testat mina.. ;)
  • weddingdreams
    johannah skrev 2011-11-14 13:45:45 följande:
    Någon som hittat någon fin och ganske billig lila tärnklänning?
    Är du ute efter en kort eller lång....
    PURPLE SATIN PUFF BALL COCKTAIL MINI PROM PARTY DRESS
    Den köpte jag hem till mina tärnor.Eller en köpte jag. Den sitter sååå fint. Men sen valde vi en lång silvrig istället...
  • weddingdreams
    http://viewitem.eim.ebay.se/Fab-Dark-Purple-Satin-Ruffle-Cocktail-Dress-03017-Sz-14/250859088548/item

http://viewitem.eim.ebay.se/KNOTTED-FRONT-JERSEY-MAXI-DRESS-BLACKPURPLEDARK-GREEN/110723138057/item

http://viewitem.eim.ebay.se/DARK-PURPLE-ONE-SHOULDER-SATIN-FEEL-DIAMANTE-DRESS-UK-SIZE-8/270848370217/item

http://viewitem.eim.ebay.se/Womens-Sexy-Mini-ONE-STRAP-DARK-PURPLE-BRIDESMAID-PARTY-COCKTAIL-DRESS/160670515130/item

Här är några som jag fann på ebay.... :)
  • weddingdreams

Jag har också 7 mm tjockt plommon färgat organsa o 6 mm plommonfärgat satin band om någon är intresserad. :)

• weddingdreams
    Drömbröllop12 skrev 2012-01-15 14:18:27 följande:

Ja nu blåser vi liv i den, vi ska ha lila, silver och grönt som färger :)

Någon som hittat läckra lila skor?

Har en bild på min blogg... Köpta på ebay men är väldigt höga men super fina....

www.karlochcecilia.blogg.se

• weddingdreams
    Sansim skrev 2012-01-23 21:15:22 följande:

Tack för tipset!

Har aldrig handlat från e-bay förrut, men nån gång ska väl vara den första :)

Organza, är det lite tunnare tyg...? Typ som man ser igenom?

Japp det är organza och det är jätte snyggt som löpare då det inte blir lika starka kontrser mot den vita duken... Tycker jag i alla fall.. Jag har plommon lila eller lite mörkare lila och jag köpter gardin från ikea och klipper till löpare... för 79 kr får du ut 10 löpare om dom är 30 cm långa.... Så det blir inte dyrt...

Jag köpte flera paket men nu ska jag inte ha löpare längre då jag vill ha mera vitt och bara detaljer i lila... så nu ska jag klippa ut och ha dom som stolsband runt stolsöverdragen.... Den färgen är exakt samma om du vill matcha och köpa organzaband till festprogrammet... Då är det plum du ska ha på bandet...

• weddingdreams

Glömde skriva att det var sarita gardinen jag köpte... Den är också typ organza... Är inte hundra om det är organza men ser lika dant ut... :)

Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?