• Cakemaker

Mörklila som temafärg - fler än vi?

Igår var vi å beställda blommor till våran stora dag, hoppas det blir bra :) Jag ska ha en bukett med 15-20 mörklila callor och sen trollhassel. Vet inte riktigt hur de andra blommorna kommar arangeras men dom verkade ha koll ;) Beställde också två altarbuketter för att vi ville ha lila blommor även i kyrkan. Det blev nån helt annan mörklila sort som var jättehärlig :)

Paraplyet som vi beställde kom också igår. Det var jättefint och det kommer göra susen om vädret är dåligt. Det börjar dra ihop sig...! :D 

• Cakemaker
    Just Me skrev 2011-10-04 13:23:15 följande:
    Åh tusen tusen tack! Hade glömt bort hela ebay!!
    Precis ebay! :) Vi köpte två hela rullar med lite bredare band och en rulle med smalt band för ett väldigt bra pris. Kommer inte ihåg vad det blev men mycket mindre än i affär ;)
  • Cakemaker

Åh nu är det bara 3 dagar kvar här :D Har hittat lila skor som var liiite för stora men det löste vi med sula och ilägg bak i hälen. Håller just nu att knåpa ihop en framsida till programhäftet till kyrkan och så fixar vi med en spellista inför kvällen också. Känns verkligen att det är de sista dagarna nu. Snart är man fru, jippiiieee! ^^

• Cakemaker
    Just Me skrev 2011-10-12 18:50:42 följande:
    Oj vad spännande!!

Vars hittade du skorna ?
    Jag hittade dom på en sida från UK, fanns dock bara i 2 storlekar vilket var lite märkligt. =S Sidan hette typ glitzy-n-glamorouse.
  • Cakemaker

Har äntligen fått reda på bilder jag tagit under tiden vi fixat. Långt ifrån allt men ett litet urval :)

Inbjudningskort.

Placeringskort

Band som ska användas till diverse :)

Våra ljuslyktor till borden.

Fjärliar som jag ska ha i håret.

• Cakemaker
    Rebekka 2012 skrev 2011-10-15 15:39:03 följande:
    Är dessa fjärilar i plast? Hur fäster du dem? Har beställt några liknande som jag ev oxå tänkte ha i håret, men vet inte hurt de ska fästas i så fall!
    Ja dom är i plast, kanske 5 cm vingspets till vingspets. Jag fäste dom på lila ståltråd (panduro) och sen virade jag tråden runt hårnålar. Men man kan också sätta bara ståltråden i håret om man vill. Det funkade i alla fall jättebra.
  • Cakemaker
    Sandraaa skrev 2011-10-16 10:50:56 följande:
    Fina ljuslyktor. Vart har du hittat dom? :)
    Köpte dom på In&Finn :) 25 kronor styck, helt överkomligt pris ;)
  • Cakemaker
    Brudiframtiden skrev 2011-11-04 06:59:16 följande:
    Vi ska också ha lila men blir nog lite olika nyanser och med inslag av vitt och kanske grönt.

Cakemaker, är du gift nu? Har du bilder att visa?
    Ja visst, nu är jag gift och allt gick bra :) Är det några särskilda bilder du vill se? Har inte fått bilder från alla än ;)
  • Cakemaker
    Brudiframtiden skrev 2011-11-05 19:35:37 följande:
    Tänker bilder med dukning och lite sånt som rör temat! Alltid skoj att kolla!
    Okej, ska kolla över vad jag kan hitta!
  • Cakemaker
    Finns det någon som är intresserad av att köpa mörklila sidenband? Vi har kvar en hel del sen vårat bröllop. Färgen är "Eggplant". Bandet är ca. 4.5-5 cm brett. Har eventuellt en smal version av samma färg kvar också. :)

• Cakemaker
    Nikkita skrev 2011-11-26 11:06:22 följande:
    Jag är eventuellt intresserad av den smalare varianten :) Hur mycket har du & till vilket pris?
    Den smalare är ca 2 eller 4 mm bred och jag har väl en 2/3 rulle kvar av 91 m. Tänkte mig 60 kr för den rullen. Blir då ca. 1 kr/meter ;)
  • Cakemaker
    Nikkita skrev 2011-11-26 16:30:06 följande:
    Haha jasså du har så mycket kvar, jag behöver typ max 10 m :) Ska nämligen bara knyta runt såpbubblorna!
    Jaha, I see ^^ Men om du vill kan du få köpa 10 meter för 20 kr + frakt. Frakten är väl typ ett eller två frimärken skulle jag tro ;)
  • Cakemaker
    Drömbröllop12 skrev 2011-11-26 22:18:26 följande:
    Är intresserad av det tjocka bandet :) Funkar det att knyta runt stolsöverdrag?
    Va kul! Ja absoult, det borde funka prima :) Vi gjorde många rosetter med bandet och det blev jättefint! Jag skulle gissa att jag har ungefär 60 meter eller lite till av det breda bandet kvar ;)
  • Cakemaker
    Drömbröllop12 skrev 2011-11-27 14:09:05 följande:
    Vad vill du ha för det? :)
    100 kronor+ frakt, om du inte bor i närheten så du kan hämta upp det :)
  • Cakemaker
    Sansim skrev 2012-01-15 14:00:02 följande:
    Jag är eventuellt intresserad av dina skor.
    Jobbar du inne i city, så kanske vi kan mötas där...?
    Jag har redan sålt dom tyvärr men vet inte hur man tar bort annonsen...=S
  • Cakemaker
    Saandraa skrev 2012-01-29 21:25:07 följande:
    Oj, har inte ens kollat upp det själv. Kan man inte maila och fråga om de kanske kan skicka till Sverige?
    Jag gjorde samma misstag när jag skulle köpa skor. Jag mejlade två olika företag som jag kunde tänka mig skor ifrån och ingen av dom kunde göra undantag att skicka till Sverige :( Man kan alltid fråga men risken är ganska stor att de säger nej verkar det som :(
  • Cakemaker
    operfekt skrev 2012-02-11 12:24:58 följande:
    Jag har beställt skor! Dessa blev det:

Fanns många fina, men många av dem är så väldigt höga, dessa kändes mer okej i höjden.. Hoppas färgen är bra när de kommer bara, är liite orolig över att de kommer vara för ljusa, men då får det nog gå ändå..

Superfina! :)
Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?