Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Ingen toastmadame :-(

Min mamma ska vara toastmadame, och jag känner att vi hade väl klarat oss utan (har ungefär lika många gäster som ni). Men det jag gillar med att hon är det är att jag och fästmannen slipper planera den biten in i minsta detalj, det är så mycket annat att stå i så det är skönt att få lite hjälp. Men det funkar ju utan, det är ett i-landsproblem egentligen ;)

• förlovadflicka
    chabar skrev 2011-08-07 12:47:27 följande:
    På herrns sida är gästlistan rätt kort och koncis med bara de närmsta vännerna, ingen av dem känns spontant som toastmaster. Men som förlovadflicka säger- det är ju ett i landsproblem egentligen och man ska väl fokusera på att ha roligt.

Men med så många nära vänner som jag ändå anser mig ha så trodde jag nog inte att jag skulle ha svårt att hitta toastmadame. Men lite överraskningar är väl livets främsta egenskap!
    Det är förvånadsvärt många som har problem med att tala inför folk... Jag tror att det är så det ska vara nästan när man är svensk. Man har svårt att tala inför grupper och vill inte erkänna att man är talför för man vill ju inte visa att man gillar att få uppmärksamhet... Fast jag har iof väldigt lätt att tala inför folk så det kanske bara är mina fördomar :P
Svar på tråden Ingen toastmadame :-(