Inlägg från: 7juli |Visa alla inlägg
  • 7juli

2012-07-07 Fler än jag?!

Hejsan, alla härinne!

Här är en till som skall gifta sig den 7:e juli, hoppas att jag får joina er! Har inte hunnit läsa igenom allt i denna tråd ännu, men ska försöka göra det allt eftersom. Känns som att man får mycket tips och ideer genom denna tråd! För många gånger kan jag drabbas av lite småpanik när jag inser att det så mycket kvar att fixa på så lite tid. Men jag har ialla fall köpt klänning och skor till mig och mina döttrars näbbklänningar är beställda idag, väntar med spänning på dem. Nu är det bara gubbens och sonens kläder att fixas, vi funderar på att hyra dessa!

Menyn är färdig, dukar och bordsdekorationer inköpta, porslin finns att låna och jag tycker att jag kommit en bit på vägen ialla fall. Men som sagt är det mycket kvar ändå!

Sedan önskar jag att jag skulle kunna boka ett fint väder till våran dag oxå då vi ska ha vår vigsel utomhus, men det blir nog svårt att åstadkomma! :)

• 7juli

Jaha jag som precis börjat pusta ut och känna att mycket är fixat och klart, så kommer bakslaget! Näbbklänningarna jag beställt för två veckor sedan är totalt slut hos Littlefairies (fick veta detta igår) och även på lagret i USA, ska komma in nya men först i AUGUSTI!!!! =(

Så nu är det bara att börja försöka hitta nya, så om någon härlig själ därute vet vart det finns fina silverfärgade näbbklänningar så skulle jag vara tacksam! Har hittat andra fina oxå men då finns dom antingen inte i båda mina döttras storlekar eller så är frakttiden jättelång och mycket tid finns inte kvar!!! =(

Jaja, det är väl min vanliga tur det!

• 7juli

Tack för tipsen, Halens kunde jag inte se för tillfället. Klänningen från Ellos var supersöt men skulle helst ha silverfärgad eller iaf med något silver i den. Men jag har börjat tänka i mörklila banor oxå, vi kommer att ha vitt, mörklila och silver som färgtema! =)

Klänningen från Lindex var verkligen något jag skulle kunna tänka mig, men tyvärr fanns den inte rätt storlek till äldsta dottern som har 128/134, den var bara upp till 122. Har tidigare kollat klänningar på vanliga klädaffärer men just storlekarna blir ett problem då de tillhör olika "avdelningar" på barnsidan och jag vill gärna att de har likadana klänningar! Men tack för tipsen, blir jätteglad för all hjälp jag kan få! =)

Har hittat några andra klänningar från littlefairis och även på littleprincess, får ta gubben till smakråd och se om vi kanske kan fastna för någon tillsammans! =)

• 7juli

Nu har nog näbbklänningarna löst sig,tack för hjälpen alla härinne! =) Har två olika att välja mellan, men skall ringa och dubbelkolla med firmorna att de verkligen finns inne på lager och hur lång leveranstiden är på dessa!

Men nu har jag en annan fundering, vi vill självklart köra en bruddans på kvällen men dock ingen brudvals utan en lugn dans! Men jag hittar ingen bra låt, någon som har något bra förslag?

• 7juli

Dazzle: det du skrev om att köra ett medley med låtar från vigseln, kanske hade varit något att fundera på! =) Tack för tipset.

• 7juli

Nu är äntligen alla kläder klara för oss, förutom sonens kostym som skall inhandlas än. Känns så otroligt skönt och även underhållningen till festen har löst sig nu! =)

Just nu sitter jag och gör iordning organzapåsarna, vilket pyssel och tid det tar. Beställde vita organzapåsar från Tradera och när de kom visade sig det att påsarna var vita men banden var guldfärgade! Suck och vi har ju inget guld i vårat färgtema, så nu måste jag sitta och byta ut banden till vita ist. Sedan syr jag på två pärlhjärtan på varje påse och fyller dem med lila och silvriga godisar. Tid tar det, men resultatet blir jättebra! =)

Så¨nu har jag maten att inhandla lite närmare bröllopet och alkoholen och beställa brudbuketten. Sedan är allt klart! =)

• 7juli

Undrar om det är meningen att vi inte ska gifta oss, det är så mycket som har gått emot oss på senaste tiden! =(

Vi skulle ju ha våran vigsel uppe på ett berg vid fint väder, men nu kan vi inte ha den där alls. De har börjat med vägarbete efter en av vägarna dit upp för flera veckor sedan, vi tog det med god ro och trodde de skulle vara klar i god tid innan. MEN nä för de skall tydligen bredda vägen och det verkar ta tid och vägen är rent ut sagt skitdålig att köra på!!! Så vi vill inte tvinga folk att köra efter den alls, så nu blir det i kyrkan. Vilket vi tycker känns trist, men gifta vill vi ju bli! =)

Sedan till nästa sak, inget stort men känns så tråkigt ändå. Tjejjen som skulle sjunga solosångerna på vigseln har varit superförkyld och hennes röst är fortfarande inte tillbaka helt. Så vi kom överens om att det nog inte är så bra att anstränga den ännu mer, så det sket sig! Men det ska väl gå att lösa oxå! =)

MEN TILL DRÅPSLAGET IDAG, vi har inte hört något om våra ringar än. Så igår har jag provat ringa Guldfynd vid flera tillfällen, men alltid möts av telefonsvararen. Men idag fick jag tag på en där och hon började leta våra ringar och beställningen, HON KUNDE INTE HITTA DEM!!!!! Vi har beställt dem redan den 13:e juni, så vid det här laget så skulle sambons ring oxå ha kommit! =(

När vi var och provade ringarna så bestämde jag mig för en ring som fanns inne i butiken, den skulle bara skickas på gravyr, medans sambons var beställningsvara. Så min ring borde iallafall finnas hos dem! =( Hon skulle kolla med tjejjen som sålde ringarna till oss och se vad som hänt och sedan återkomma under dagen. Nu får vi hoppas att hon gör det och jag kommer gå som på nålar fram tills dess!!! =(

Att allt ska komma med en och samma gång, tror att jag ger upp snart! =(

• 7juli

Hejsan alla brudar, nu är vi FRUAR!!! =)

GRATTIS till er alla, känns super bra för min del!

Har inte hunnit vara in här på länge och vi fick mer strul med vår planering än det som redan var, allt från att lokalen vi hyrt visade sig inte vara hyrd utan ingen visste vart man gjorde det. Vi blev hänvisade än hit än dit, men det löste sig till sist, sedan har det varit lite andra små grejjer oxå! Våra ringar hant vi oxå få, dagen innan! ;)

Men gift blev vi och gårdagen blev helt underbar och utan några missöden klarade vi oss igenom den, svårt att fatta att man nu är fru och inte sambo något mera! =)

Bilder kommer senare, när vi hunnit kika igenom dessa! =)

• 7juli

Hur får jag in bilder här? Försöker och det funkar inte, de kommer bara in på min egna sida! Inte så tekniskt lagd, någon som kan förklara för mig! =)

• 7juli

Haha, lite hjälp av maken som gjorde likadant som mig! Förstår lika lite nu men det lyckades ju ialla fall! =)

Så nu kommer det en bild från våran helt underbara dag, maken och jag är rörande överens om att den blev bättre än vi någonsin kunde önska. =)

• 7juli

Mina älskade barn som tålmodigt stod upp i kyrkan hela tiden! <3

• 7juli

Å så sista bilden, reprisen av bröllopskyssen men nu ute på kyrktrappan! =)
Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!