2012-07-07 Fler än jag?!
Sofi88- grattis till jobbet!! =). Jag vill oxå höra vad ni har pratat om och kanske någon reflektion över saker du skulle tänkt på innan mötet.
Vi har som sagt inte hört ett jota från vår församling - som uppenbarligen inte har en aning eller intresse i att vi ska vigas i deras församling. Jag kunde ringa i mitten av maj om jag ville veta vem som tjänstgjorde sa de.
Jag tycker valet av präst är superviktigt. Jag vill att det ska vara någon som tycker och tänker mig och min sambo. Någon som delar våra värderingar och som kan bli "våran" präst, som döper våra barn osv. Hade gärna sett att vi skulle ha en närma relation med någon - men hon jag mest kunde tänka mig fick inte ledigt. Det hade varit perfekt! Men nu är jag velig. Å då innebär velig att jag har 14 att välja på men inte tycker någon är så perfekt. Det är två vigslar inbokade samtidigt i vårt pastorat så någon måste ta präst utifrån eller få en vikarie, om vi då ändå vill ta utifrån är ju problemet löst. Vi var dock bokade först men fick ändå inte välja kantor för hon jag trodde vi skulle få och som jag mailat med var den som berättade helt informellt om att det bokats en till vigsel och att hon skulle tjänstgöra där. Usch så besviken jag blir på "medlemsvården".