• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Dazzle

lovingyou> Fick först ett korrektur igår från Calligraphen som jag kommenterade och fick nytt idag som jag godkände. Jag tror att kostnaden för denna service var 29 kr. Nu säger de det tar ca en vecka. Så spännande!! Kan knappt koncentrera mig på något annat!!

Skönt du känner ni kan klara budgeten. Lycka till!!

Vi har bestämt oss för att boka band, går vi med förlust kan sambon täcka det tills vi sparat en månad till efter bröllopet så det känns ändå bra. Kanske ryms det i pengarna.. svårt veta riktigt än... Drickat är svårt å veta vad det blir för pris.. puh...

• zinizune

Till er som redan skickat in om hindersprövning: kan man skicka anmälan om efternamn i samma kuvert, eller måste det vara två olika?

• sofi 88
    zinizune skrev 2012-03-13 17:44:33 följande:
    Till er som redan skickat in om hindersprövning: kan man skicka anmälan om efternamn i samma kuvert, eller måste det vara två olika?
    Vi skickade allt i samma kuvert :) 

Börjar fundera på utgångslåt ur kyrkan, ingångslåt blir nog något på orgel men till utgång vill jag gärna att det ska vara någon vanlig låt som är lite glad å sådär, å m2b tycker väl det är en helt ok idé. Är lite sugen på avicii - levels, bra att det inte är så mycket sång men det är en väldigt medryckande melodi som jag känner att jag bara blir glad av. Får se vad prästen säger när vi träffar honom. 
  • Dazzle

Jag tycker det skulle va kul att gå ut till "Oh My God" med The Moniker från förra året =).

Vi ska dock gå ut till Star Wars. Inte så mycket glatt up beat... men pampigt..

• lovingyou

Käffeälskaren! SNygga skor!! Älskar klackar!! Snyggt med detaljerna i bak!

Satinsilk: Förstår att du väntar på din klänning nu, hoppas den kommer fram snabbt! :)

Dazzle: Jag tror att vi klarar budgeten, vi är ju inte direkt rika men sambon kanske får jobba lite övertid så då går det ihop! Gifta blir vi med eller utan semester : )

• Dazzle

Ja gift blir man... Hoppas jag...

Idag har jag fått ok från den kvinnliga solisten så nu är vi redo för detta. Musiken i vigeln blir följande:

At the beginning - Richard Marx & Donna Lewis
    A moment like this - Kelly Clarkson
    Glory of Love - Peter Cetera

Myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyysssssssssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har lite panik över skor. Har letat ett år nu. Har breda skor i storlek 42. Vill dessutom ha guldfärgade skor, lite avbrytande allt sockersött så kanske lite känglika. Har nu kommit på att jag har ett par från förra sommaren som jag behöver göra nya inlägg i som jag skulle kunna färga - om man kan det?? Tror ni man bara kan spraymåla dem? Ska höra med skomakaren i stan - han kunde inte göra skor till mig. Frågade sist, men kunde ordna en kontakt till Stockholm om jag kunde betala 10 000 för det... puh!!

• zinizune

Dazzle: Jag förstår din frustration när det gäller skor! Själv har jag 41:or som är breda... Jag vill ha en par fina, typiska brudskor, med klack som jag kan gå i och som passar fötterna. Jag fick betala 1200 för mina skor, betydligt mycket mer än vad jag tänkt från början =( Nu övar jag varje kväll min m2b jobbar, eftersom jag inte egentligen kan gå i klackar, men så gärna vill göra det på bröllopet.

• Dazzle

Zinzune. Bra att öva!! Å se skorna som en investering. Jag tycker personligen att finskor e rätt snyggt till rätt jeans sen. Jag e i å beredd å betala men inte 10 000. Kollar varje dag på kingsizeskor.se efter nyheter. L

• sofi 88

Idag fick vi tillbaka vigselintyg och hinderprövnings intyg. Står också att vi anmält om efternamn vilket vi ju har men det namnet står ingenstans, ska det göra det?

• sweet

Nu har hindersprövningen kommit tillbaka! Så imorgon ska jag ringa och beställa vigseln Skrattande
    Ska bli så skönt att äntligen få det klart.

Sofi88: Står bara att anmälan om efternamn är gjord på papprerna på mitt också så du behöver nog inte oroa dig, är du jätte osäker så kan du ju alltid ringa och fråga. Men eftersom att man kan välja om man skickar in efternamns anmälan samtidigt eller separat så länge det är innan vigseln så antar jag att de väljer att skriva så. Sen när papprerna kommer in så ser de att det är en anmälan gjord.

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!