Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Ni som tar kuvertavgift...

jag tror nog vi kommer ha en liten kuvertavgift, för en del av maten. vi har inte så många vi bjuder och de flesta bor nära... men det är bara för att få liiite hjälp. min syster hade även hon kuvertavgift på maten. 

• filibustern
    Pinkgrape skrev 2011-08-08 11:12:12 följande:
    Att ordna transport mellan vigselplatsen och lokal är ingenting jag någonsin varit med om, så just det tycker jag inte är så konstigt. Vet dock inte hur långväga gäster ordnat med sådant de gångerna, men tror inte någon var tvungen att hyra en bil.

MEN, jag tycker det är fruktansvärt dålig stil att ha kuvertavgift OCH önska sig presenter. Jag ser verkligen kuvertavgiften som presenten.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    håller med om att man inte bör önska BÅDE presenter och kuvertavgift,i så fall kan man be någon i sällskapet köpa en viss grej man önskar sig istället och den får slippa avgiften. 

men många tycker det är lätt med avgift, då de inte behöver fundera på vad brudparet behöver för present. på syrrans bröllop kom vi med presenter ändå. men dom hade inget önskat. vi VILLE ge dom nåt extra. men ofta blev det bara nå blommor eller en chokladask. kanske en hemmagjord skylt med något citat... 
  • filibustern

jag tänker ta kuvertavgift, och det gjorde min syster oxå. och ingen hade något emot det då, och jag tror inte folk kommer ha emot det nu heller. vi tänker bara ta max 200kr/pers. det täcker kanske halva maten, om ens det. 

• filibustern

jag kan dock förstå de som finner kuvertavgift absurpt eller så.. men vi gör och tänker olika. 

Svar på tråden Ni som tar kuvertavgift...