Ni som tar kuvertavgift...
Detta med kuvertavgift är ju något som kan diskuteras i evigheter och tyvärr blir det ofta väldigt hetska diskussioner kring detta. Väldigt tråkigt tycker jag. Man borde kunna acceptera att alla väljer olika, att man har olika förutsättningar och olika erfarenheter kring detta.
Vill man inte ha kuvertavgift, så behöver man inte det. Vill man inte gå på ett kuvertbröllop, så är det bara att stanna hemma. De flesta som tar ut en kuvertavgift har ju dock oftast god anledning till det och jag tycker det är väldigt tråkigt om deras nära och kära inte kan ha förståelse för det. Att någon annan, utomstående, tycker till i frågan må så vara, det berör ju inte brudparet faktiskt. Det enda är väl att det kan bli lite tråkig stämning i tex sådana här trådar.
Personligen skulle jag gladeligen betala några hundra för att gå på en väns eller familjemedlems bröllop. Betyder den summan att jag får vara med och fira och dela deras stora dag, så är det något jag väldigt gärna bidrar med, trots att jag inte har någon stor inkomst alls själv.
Dock kan jag tycka att man inte bör ha frack-bröllop, be om andra presenter eller ta ut en kuvertavgift som går till annat än själva maten, men tvivlar starkt på att just någon gör det.