Ni som tar kuvertavgift...
Jag har aldrig förstått mig på kuvertavgift överhuvudtaget.
Det är ju jag och min kille som valt att gifta oss. Ska andra behöva betala för det??
Det tycker jag absolut inet att dom ska. Inte en krona ska dom lägga ut! Om dom köper en present är en sak, men att betala för maten eller något annat är ju bara helt galet.
Har man inte råd att bjuda på det man vill så får man väl sänka sin standard. Jag har aldrig hört talas om kuvertavgift tidigare utan har endast läst om det här på forumet. Men till alla er som kommer ha det vill jag bara fråga, VARFÖR har ni valt att gå över er budget? Hur kan man räkna med att andra ska betala för ens stora dag i livet?
Håller helt med dig. jag har hellre lite enklare mat/dryck så jag kan bjuda mina gäster på allt än tar kuvertavgift. Förstår verkligen inte hur man kan med att ta ut kuvertavgift faktiskt.
Visst man säger till att man inte vill ha presenter men man har istället bestämt hur mycket varje person skall ge i "present" säg att det är 300 kr i kuvertavgift och så är man två som ska gå det är 600kr. Nu är det kanske rätt vanligt att en presnet kostar något sådant men om man har det knapert kanske man gör en present eller köper en som kostar lite mindre, det har man ju inte chans till om man ska betala kuvertavgift.
Bjuder man in till bröllop så BJUDER man, det tycker jag iaf...