• Drullen

    Ni som tar kuvertavgift...

    Ja tycker det är ganska intressant att läsa vad alla tycker, o att det är så känsligt vad andra har för åsikter.


    Efter att ha läst en heldel olika trådar med för o emot speciellt kuvertavgift, så upptäcker ja nåt intressant. Nog för att de som är emot det ganska starkt säger sin åsikt, men det är väl det man är ute efter i en diskussion. Samtidigt säger de som är för det, att "emot-arna" inte accepterar att man tänker o tycker olika. Det enda ja ser i de svaren är hur "för-arna" skriver att "emot-arna"har fel genom att skriva sin åsikt,är inte det lika trångsynt det? Att inte acceptera att nån tycker tvärtom?


    Nu drar ja inte alla över en kant utan helheten av många svar.


    Personligen skulle ja aldrig ta en kuvert avgift, o tycker väl egentligen att det känns lite knäppt att bestämma vilken summa man ska få i present. Samtidigt tycker ja det är lite samma sak som att skriva en lista över saker man vill ha, men där har man valet att ge nåt annat om de sakerna på listan skulle va alltför dyra för egen plånbok.


    Ja ser det som en ära att folk vill va med o fira att ja gifter mig, inte genom att ge mig presenter, utan att vara med på våran dag.


    Det är bara åsikter, åsikter kan va konstiga, annorlunda o speciella, men inte fel.

  • Drullen

    Tyvärr är det så att alla har olika uppfattning om va som är elakt och inte. Hur elaka åsikter än är, så är det fortfarande åsikter. Även om man tycker att nån är snål. Ja kan snabbt komma på flera kommentarer (inte bara denna tråd) som ja spontant tänker fy f-n va snål eller så j-la taskigt. Men samtidigt oxå, shit va ekonomiskt.


    Samma kommentarer tänker nån annan helt tvärtom, det är ju därför forum finns för att få andras åsikter, sen uttrycker man sig på olika sätt, som vissa kan tycka klumpigt men att då svara att man är trångsynt eller liknande är ju att hamna på samma nivå, o då är ju ens egna kommentar gasnka meningslös om man själv säger saker tillbaka istället för att skita i den klumpiga kommentaren.


    Ja jobba på en, vi kan säga "klagomålskundtjänst" för att inte säga mer... där fick ja lära mig ett, enligt mig, jättebra svar på allt egentligen. Du har rätt till din åsikt, se hur många gånger du kan säga det innan "motparten" antingen tröttnar men, som oftast i telefonen då: blir arg, men på vad? Du har ju inte sagt nåt fel, o inte heller "sjunkit till den nivån", du upplever den andra är.


     

Svar på tråden Ni som tar kuvertavgift...