knyttan skrev 2011-10-29 18:02:42 följande:
Det var absolut inte riktat till dig specifikt eller till *alla* som har kuvertavgift. Det var inte riktat till någon speciell alls. Jag vill bara ge min syn på saken - att det är liksom arrangemanget runt omkring som gör om det för mig som gäst känns ok att betala kuvertavgift eller inte. Sammanfattningsvis - om det är enda sättet att få ihop en fest, ja då är jag gärna med och betalar, och att det då är fokus på att det ska bli en trevlig tillställning för alla. Om det istället är så att man ser det som "istället för present" och jag samtidigt vet att brudparet lagt flera tusen på ringar, dekorationer, kläder etc etc, och det dessutom är någon högre nivå av klädkod på festen (innebär nästan altid någon form av utgifter för gästerna) eller brudparet har valt att gifta sig någonstans dit det är långt att åka för många och så vidare, nej det tycker jag inte är så ok.
Att jag sen tog upp just favours, beror bara på att dom tillsammans med toalettkorgar och pussklockor hör till mina pet-peeves när det gäller bröllopsplanering. Att gifta sig innebär många, många utstuderade sätt att slösa på pengar och om det nu är så att brudparet bjuder på allt, ja då har jag inga synpunkter överhuvudtaget. Det är deras pengar och de som beslutar hur de vill göra av med dem liksom. Om det däremot är så att de vill ha mina pengar för att ha en fest, då innebär det ju att jag också kan ha en åsikt om hur de disponerar dem, eller hur?
Förlåt trodde jag blev missförståd! vi är verkligen inga människor som är ute efter att tjäna pengar på andra!
Håller med dig till hundra tio procent! Har vänner som har blivit bjuda på bröllop med kuvertavgift som ligger runt 7-800kr per person plus present önska från dyra affärer! och riktigt på kostde bröllop. Sånt är inte okej tycker jag, tycker det är fräckt!
Våran högsta önskan är att få bjuda alla, men tyvärr fick vi lotten att inte va rika, men då är vi rik på både kärlek å massa barn!
![Skrattande Skrattande](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Tack för mig, nu känns det bättre
![Skrattande Skrattande](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Nu lämnar jag tråden! sköt om er