Ni som tar kuvertavgift...
Men jag hoppas att alla fått andra synsätt! :)
Jag står fortfarande fast vid att vi kommer ta en kuvertavgift. Vi kommer göra all mat själva förutom varmrätten som vi var tvungen "anlita bort" då de som vi hyr lokalen utav endast hyr ut ifall de får göra varmrätten. & lokalen var viktig för oss! Lokal hyran blir dock endast 2000 kr. Men det kommer fortfarande hamna på över 400kr/pers. Vi kommer att ta kuvertavgift på 300 kr/pers. Barn och ungdomar under 18 år gratis. Det kommer att täcka endast varmrätt & tårta. Så i stort sett bjuder vi på all dryck, förrätt, efterrätt & allting efter tårtan! & såklart en sjudundrandes fest! Uppträdande, en fin vals, & allt däremellan :D
Jag tror ingen kommer att neka att komma , eller snacka skit om oss pga vår kuvertavgift.
& hela min sambos släkt är i stort sett kristna så jag tror bara dom tänker "ÄNTLIGEN" slår dom till! ;) Vissa har tjatat på ett bröllop nu i säkert 6 år :P
Jag tycker även det är helt okej att ha ett bröllop utan kuvertavgift :) Om man känner att det är vad man vill ha så är det det man ska göra!
Inget fel med något utav ovanstående, tycker jag.