Ni som tar kuvertavgift...
Som så många redan sagt så är huruvida man ska ta kuvertavgift väldigt olika beroende på sin släkt och vänner även fast jag tror att de flesta är helt okej med det. Däremot har jag själv svårt för det, MEN dock tänkte jag göra såhär på mitt eget bröllop nu till juni:
Vi ska nämligen vara ute i ingenstans(skärgården) så vi har vigsel, festlokal och boende är bokat för 77 personer(allt är på samma ställe). Så vi tänkte ta ut en slant för boende för dem som vill sova över. Då kan de som bor i närheten faktiskt åka hem utan att behöva betala medan resten blir bjudna på en hel helg i skärgården med frukost och mat och sådant(många gäster från runt om i landet).
Det är inte riktigt samma sak som kuvertavgift kan jag känna då alla kan komma på vigsel och fest och bli bjudna på allt, men sedan är valet om de vill sova över eller ej. Det är inget lyxboende alls och frukost och sådant köper vi själva in. Dilemmat är bara vilket pris vi ska ta ut, min sambos släkt säger att vi lätt kan ta ut 500 per person för 3 nätter inkl. lunch och sådant men jag känner att 300 kanske känns mer rimligt. Dock kanske alla inte heller vill sova alla tre nätter utan bara en under festhelgen och så. Så svårt att veta vad som känns som ett "okej" pris bara.. tilläggsvis så täcker inte 300kr/person boendekostnaden helt heller för.