• emmi

Behöver fotografen man anlitar ha erfarenhet av att fota snötäckta landskap?

Hej!

Jag har fått så mycket bra hjälp på detta forum så slänger ut en fråga till till er bröllopsexperter:

Jag och min sambo gifter oss i fjällen på vintern vilket innebär att det kommer att vara massa snö på marken. Vi har nu hittat en fotograf som kan fota oss men dock har hon inga vinterbilder i sin portfolio. Behöver man be om att få se sådana innan man bokar henne? Är det svårare att fota på vintern än på sommaren? Behöver man ha erfarenhet osv.? Det är ju superviktigt att bilderna blir bra!

Vad säger ni? Har ni några kluriga frågor jag bör ställa för att se om hon behärskar tekniken (om det nu finns någon sådan för vinterfoton)?

/En som bara fotar med iphonen Flört 

• Svar på tråden Behöver fotografen man anlitar ha erfarenhet av att fota snötäckta landskap?
  • emmi

Vi får hoppas att hon klarar det då, har nämligen bokat henne nu! Obestämd

• emmi
    Bubo skrev 2011-08-09 15:41:07 följande:

Ärligt talat, varför anlitar man en fotograf där brudparet själva måste bry sig om hon klarar av att fotografera eller inte ?? Kanske vore det bättre att låta en riktigt fotograf göra jobbet istället så man slipper dessa bekymmer.

Frågar är ju hur man vet att någon är "riktig"... Man har ju bara referenser att gå på, som de själva för den delen väljer att presentera. Hur tycker du man ska göra?
  • emmi

Tack för alla svar! Ni är så hjälpsamma! Hjärta

Svar på tråden Behöver fotografen man anlitar ha erfarenhet av att fota snötäckta landskap?