• STÅL

FÖRLOVNINGS TRÅD Önskar kontakt med er som SKA förlova er

Jag skulle vilja bolla ideer med er som ska förlova er. Hur har ni tänkt att eran förlovningsdag ska vara etc? Ska ni ha stor fest? Eller bara ensamma?

Vi har tänkt att vara ensamma på förovningen. Kanske bjuda hem familjerna sedan och berätta för dem då.

• Svar på tråden FÖRLOVNINGS TRÅD Önskar kontakt med er som SKA förlova er
  • andersson1970

Tog på oss ringarna i badet innan vi gick ut och käkade på restaurang. Laddade upp en bild med våra händer & ringarna där det framkom att vi förlovat oss. Vi sa inget till någon, fast det varit planerat i ett halvår cirka. Därefter gick vi ner på den lokala puben och firade.

Så inget speciellt firande, men det är för att vi båda tycker förlovningen är en intim stund med tid för mys bara vi två. Hade en tanke först att bjuda några par på middag och då ta fram ringarna, men vi ville vara ensamma.

Men på bröllopet, då jäklar tar vi igen allt!! :)

• andersson1970

Bilden lades up på facebook,,,framkom inte.

• Astrum

Vi planerar att förlova oss. Jag skulle egentligen överraska min sambo då han fyller år.
    Jag vet att jag inte kommer få något frieri så därför tänkte jag ta saken i egna händer..
    Så bad jag honom gå ner till guldfynd och mäta tumme, pekfinger och ringfinger för att "jag hittat lite ringar jag funderade på att köpa i födelsedagspresent".. sagt och gjort så kommer han hem och har mätt fingrarna jag bad om, PÅ HÖGER HAND!!!! Skrikandes hur typiskt var inte det då?? så jag fick ju lov att säga som det va att jag tänkte överraska honom och att han förstörde allt Tungan ute så nu är vi båda med på planerna..
    Vi tänker vara själva men har en son på tre månader som vi också måste ta hänsyn till så vi kan inte göra vad som helst... har någon nån idé på vad man kan göra för att ändå få dagen speciell?

• andersson1970

Duka fint, unna er något lyxigt att äta. Kanske finns en bra restaurang ni kan beställa hem från. Kör på hela kittet, förrätt, varmrätt, efterrätt. Mys till det när bebben lagt sig med vin i badet, tända ljus & soft musik. Bädda rent så det är skönt att krypa ner. Ge varandra massage. typ... :)

• polkapinne

Vi planerar att förlova oss senare denna månad.
    Jag funderar också för fullt över vad vi ska göra på dagen. Som det ser ut nu jobbar min sambo halvdag med start kl 17.00. Frågade idag om han tänkt be om ledigt men det hade han inte bestämt ännu. Själv har jag semester.

Funderade på att flyga helikopter eller nåt men hittade inget ställe där vi kan göra det. Nu funderar jag på att bara boka lunch på något mysigt ställe någonstans i skåne och köra dit. Kanske gå längs stranden om det är fint väder och byta ringar där.

Har absolut ingen aning så förslag är välkomna Flört

• Memmsan

Jag är förlovad men kan väl berätta om vår dag ändå. Vi begav oss till Göteborg, tog in på hotell, bytte ringar på rummet med rosa bubbel och jordgubbar och några pussar =) Sen firade vi vidare i hotellets bubbelpool och bastu, där insåg ett äldre par att vi precis förlovat oss, så de bjöd oss på champagne, var gulligt tycker jag =)
    Sen tog vi oss till vår Italienska favoritrestaurang några kvarter bort, där vi intog en god middag med gott vin.
    Det var inget lyxhotell eller så, vi bara kom bort från vardagen. Satsa pengarana på ringar, det kommande bröllopet och lägg minst pengar på lull-lullet på förlovningsdagen, det tror jag man har lycka av i längden. Bröllopet och ringarna är ju de man minns längst... och vill vara nöjdast med om man säger så. 

• bubbelgum

jag vet inte riktigt om jag hör hemma här. Men jag och min pojkvän sen 1år tillbaka(det är vår årsdag idag faktiskt Hjärta)  diskuterar förlovning, men inte just nu eller ens det här året, men någon gång under 2012-2013 blir det nog en förlovning.
    Igår var vi tillochmed och provade olika förlovningsringar och kollade upp min storlek - har tydligen storlek 15. Jag vet inte riktigt om vi kommer planera förlovningen tillsammans, eller om han vill sköta allt det där själv. Jag tror att det blir så att vi köper ringarna tillsammans och sen får han behålla dom och sen när han väl känner sig redo så får han fria, men det är ju bara vad jag tror... han kanske vill att vi planerar det tillsammans istället för att göra det till en överaskning. Men oavsett vad det blir så känns det riktigt suveränt att veta att det blir en förlovning inom 2år Flört

• sagoprinsessa

Vi ska förlova oss i höst/vinter men jag får inte veta när eller hur för han tycker att det ska bli en överraskning. Har inte tänkt ha någon fest då vi planerar bröllop till nästa vintern och vi båda är studerande med halvtaskig ekonomi. Då sparar vi de pengarna och lägger dem på bröllopet istället :)

• excited

Vi har inte bestämt något än, jag går och biter på naglarna, vill ju NU!! Men samtidigt vill jag bli överraskad, så något planerande från min sida blir det inte (mer än att hinta om vilka ringar som är fina Drömmer)

• STÅL
    Memmsan skrev 2011-08-08 19:47:18 följande:
    Jag är förlovad men kan väl berätta om vår dag ändå. Vi begav oss till Göteborg, tog in på hotell, bytte ringar på rummet med rosa bubbel och jordgubbar och några pussar =) Sen firade vi vidare i hotellets bubbelpool och bastu, där insåg ett äldre par att vi precis förlovat oss, så de bjöd oss på champagne, var gulligt tycker jag =)
    Sen tog vi oss till vår Italienska favoritrestaurang några kvarter bort, där vi intog en god middag med gott vin.
    Det var inget lyxhotell eller så, vi bara kom bort från vardagen. Satsa pengarana på ringar, det kommande bröllopet och lägg minst pengar på lull-lullet på förlovningsdagen, det tror jag man har lycka av i längden. Bröllopet och ringarna är ju de man minns längst... och vill vara nöjdast med om man säger så.

Det lät mysigt med hotell, vilket hotell var ni på och vilken restaurang? (Nyfiken).

• STÅL
    andersson1970 skrev 2011-08-08 18:15:15 följande:

Tog på oss ringarna i badet innan vi gick ut och käkade på restaurang. Laddade upp en bild med våra händer & ringarna där det framkom att vi förlovat oss. Vi sa inget till någon, fast det varit planerat i ett halvår cirka. Därefter gick vi ner på den lokala puben och firade.

Så inget speciellt firande, men det är för att vi båda tycker förlovningen är en intim stund med tid för mys bara vi två. Hade en tanke först att bjuda några par på middag och då ta fram ringarna, men vi ville vara ensamma.

Men på bröllopet, då jäklar tar vi igen allt!! :)

Häftigt att ta kort på ringarna när ni satt på dem och skicka iväg bara! Kanske lånar vi det ifrån er.
  • STÅL
    Astrum skrev 2011-08-08 18:48:00 följande:
    Vi planerar att förlova oss. Jag skulle egentligen överraska min sambo då han fyller år.
    Jag vet att jag inte kommer få något frieri så därför tänkte jag ta saken i egna händer..
    Så bad jag honom gå ner till guldfynd och mäta tumme, pekfinger och ringfinger för att "jag hittat lite ringar jag funderade på att köpa i födelsedagspresent".. sagt och gjort så kommer han hem och har mätt fingrarna jag bad om, PÅ HÖGER HAND!!!! Skrikandes hur typiskt var inte det då?? så jag fick ju lov att säga som det va att jag tänkte överraska honom och att han förstörde allt Tungan ute så nu är vi båda med på planerna..
    Vi tänker vara själva men har en son på tre månader som vi också måste ta hänsyn till så vi kan inte göra vad som helst... har någon nån idé på vad man kan göra för att ändå få dagen speciell?
    Typiskt har tänkt något liknande, att överraska min pojkvän.
  • excited

Har ni kommit fram till beslutet gemensamt, eller vet ni om det lite smått, men blir ändå överraskade? Jag vill verkligen bli överraskad, men samtidigt kan jag inte vänta längre snart, jag går som på nålar! Så fort vi ska göra något så tror jag att det ska hända, jag kollar ringar och masssssa andra saker.. Blir snart rädd att han tröttnar på mig, även om jag försöker hålla det för mig själv Flört Vi har inte kommit fram till något gemensamt direkt, även fast vi har hela framtiden planerad med giftemål och barn och hus o.... Solig

• cityalven

jag och min pojkvän drar till dubai tillsammans med min kör i december, och då vi funderat på att förlova oss ett bra tag så tänkte vi göra det där. guldet är billigare där än här hemma så vi tänkt köpa våra ringar där och överraska vårt sällskap. en rolig grej är att den blivande framtida tärnan (min bästa kompis) också är med på resan.  Så vi tänkte logga in på facebook och ändra våra statusar och sen bara skicka sms till våra mammor och ta tag i resten när vi kommer hem. Sen sätter vi in en förlovningsannons i tidningen...

• AnnelieK

Jag och min sambo hade tänkt att förlova oss under sommaren som va, men vi hade så mycket renoveringar som behövde göras först (jag är föräldraledig just nu så kassan är inte direkt full) så det fick skjutas på framtiden. Så nu i fredags när jag pratade med honom på telefon så sa han att vi kunde ta och förlova oss i höst/vinter. Jippi tänkte jag!!!
    Har velat att vi ska förlova oss i några år nu ( har varit ihop 7,5 ca).

Jag har alltid tyckt det vore romantiskt att förlova sig i hemlighet och sätta in en anons i tidningen dagen efter Hjärta
    Vart man gör det spelar inte så stor roll, kan vara lika mysigt hemma vid frukostbordet!

Kanske kan få med honom på ett vinterbröllop nästa år Flört

• sofi 88
    AnnelieK skrev 2011-08-14 11:50:09 följande:

Jag har alltid tyckt det vore romantiskt att förlova sig i hemlighet och sätta in en anons i tidningen dagen efter Hjärta

Så gjorde vi :D
    Vi åkte till New York och förlovade oss i centralpark, dagen därpå hade vi satt in annons i lokaltidningen.
    Helt underbart att vakna mitt i natten (tidsskillnad så smsen började trilla in vid 2-3 tiden när alla kollade på morgonen) och läsa alla lyckoönskningar. Kan rekommenderas :)

• schmock

Vi ska förlova oss 9/9 då vi firar vår 5-årsdag Hjärta

Ringarna har vi redan beställt, vi får hämta ut dem när vi vill.

Antagligen ska vi ha en mysdag och kväll. Ska laga en tre-rättersmiddag hemma och fira bara vi två. Men samtidigt så KAN det bli så att vi ska åka till min syster på kalas. I såna fall så går vi ut och äter en lyxig lunch innan vi åker iväg. Det blir en fantastisk dag Solig

• andersson1970
    STÅL skrev 2011-08-10 11:10:49 följande:
    Häftigt att ta kort på ringarna när ni satt på dem och skicka iväg bara! Kanske lånar vi det ifrån er.
    Ja det var faktiskt jätteroligt när alla blev så paffa. Satte inte ens en rubrik på fotot. Kul framförallt att läsa alla "grattis" som trillade in under kvällen, och alla telesamtal vi fick. Det var underbart kul att få alla lyckönskningar & känna den sanna glädjen över alla som blev rörda o glada över vårt beslut.
Svar på tråden FÖRLOVNINGS TRÅD Önskar kontakt med er som SKA förlova er