• STÅL

FÖRLOVNINGS TRÅD Önskar kontakt med er som SKA förlova er

Jag skulle vilja bolla ideer med er som ska förlova er. Hur har ni tänkt att eran förlovningsdag ska vara etc? Ska ni ha stor fest? Eller bara ensamma?

Vi har tänkt att vara ensamma på förovningen. Kanske bjuda hem familjerna sedan och berätta för dem då.

• Svar på tråden FÖRLOVNINGS TRÅD Önskar kontakt med er som SKA förlova er
  • STÅL
    Memmsan skrev 2011-08-08 19:47:18 följande:
    Jag är förlovad men kan väl berätta om vår dag ändå. Vi begav oss till Göteborg, tog in på hotell, bytte ringar på rummet med rosa bubbel och jordgubbar och några pussar =) Sen firade vi vidare i hotellets bubbelpool och bastu, där insåg ett äldre par att vi precis förlovat oss, så de bjöd oss på champagne, var gulligt tycker jag =)
    Sen tog vi oss till vår Italienska favoritrestaurang några kvarter bort, där vi intog en god middag med gott vin.
    Det var inget lyxhotell eller så, vi bara kom bort från vardagen. Satsa pengarana på ringar, det kommande bröllopet och lägg minst pengar på lull-lullet på förlovningsdagen, det tror jag man har lycka av i längden. Bröllopet och ringarna är ju de man minns längst... och vill vara nöjdast med om man säger så.

Det lät mysigt med hotell, vilket hotell var ni på och vilken restaurang? (Nyfiken).

• STÅL
    andersson1970 skrev 2011-08-08 18:15:15 följande:

Tog på oss ringarna i badet innan vi gick ut och käkade på restaurang. Laddade upp en bild med våra händer & ringarna där det framkom att vi förlovat oss. Vi sa inget till någon, fast det varit planerat i ett halvår cirka. Därefter gick vi ner på den lokala puben och firade.

Så inget speciellt firande, men det är för att vi båda tycker förlovningen är en intim stund med tid för mys bara vi två. Hade en tanke först att bjuda några par på middag och då ta fram ringarna, men vi ville vara ensamma.

Men på bröllopet, då jäklar tar vi igen allt!! :)

Häftigt att ta kort på ringarna när ni satt på dem och skicka iväg bara! Kanske lånar vi det ifrån er.
  • STÅL
    Astrum skrev 2011-08-08 18:48:00 följande:
    Vi planerar att förlova oss. Jag skulle egentligen överraska min sambo då han fyller år.
    Jag vet att jag inte kommer få något frieri så därför tänkte jag ta saken i egna händer..
    Så bad jag honom gå ner till guldfynd och mäta tumme, pekfinger och ringfinger för att "jag hittat lite ringar jag funderade på att köpa i födelsedagspresent".. sagt och gjort så kommer han hem och har mätt fingrarna jag bad om, PÅ HÖGER HAND!!!! Skrikandes hur typiskt var inte det då?? så jag fick ju lov att säga som det va att jag tänkte överraska honom och att han förstörde allt Tungan ute så nu är vi båda med på planerna..
    Vi tänker vara själva men har en son på tre månader som vi också måste ta hänsyn till så vi kan inte göra vad som helst... har någon nån idé på vad man kan göra för att ändå få dagen speciell?
    Typiskt har tänkt något liknande, att överraska min pojkvän.
Svar på tråden FÖRLOVNINGS TRÅD Önskar kontakt med er som SKA förlova er