Tips till er som gör egna tackkort!
Denna design utvecklade jag efter att ha kollat i en inspirationspärm på Panduro. Så nöjd!
Denna design utvecklade jag efter att ha kollat i en inspirationspärm på Panduro. Så nöjd!
Pappret ser lite gråaktigt ut på bild märker jag nu, i själva verket är framsidan lika ljusgrön som blommorna i min brudbukett!
Ha ha, nej för tusan! Ta er tid att smälta intrycken innan ni börjar tänka på tackkorten! Jag var ganska snabb, köpte allt material två veckor efter bröllopet och skickade ut korten knappt två månader efter bröllopet.
Tror att etiketten säger att de ska skickas ut senast tre månader efter bröllopet. Gott om tid alltså! =) Lycka till på lördag!
Ja alltså, detta skickade vi till alla som var med på bröllopet plus de extremt snälla släktingar som skickade present trots att de inte var bjudna.
Till de som skickade telegram, vanligt kort eller liknande, samt till kollegorna som ordnade mini-hippa (de var inte bjudna) gjorde jag en enklare variant men med samma foto på insidan. (50 utskrifter på matt papper för 70 kr på www.smartphoto.se, tidigare ExtraFilm.)
Här är den enkla varianten, ett glansigt A4 som veks dubbelt och dekorerades: