• cuteanniis

Hjälp välja brudbukett!!

Jag har beslutsångest!! JAg ska gifta mig den 20/8 å ska till floristen imorn igen... hade bestämt mig för en bukett men tvivlar igen...

Min klänning ser ut så här... (jaa den ska vara rosa) Flört

den här hade jag bestämt mig för... med två sorters rosa och cremefärgat...

men är nu väldigt sugen på en droppformad... typ denna....

Hjälp! Vad tycker ni??

• Svar på tråden Hjälp välja brudbukett!!
  • Houdini

Den froppformade tycker jag.

Jag åersonligen tycker dom är vackrare än dom runda, vilka jag tycker är lite tråkiga.

Jag har ju gift mig två gånger och bägge gångerna har jag haft hängande spretiga buketter ;) Trots att det var 20 år emellan bröllopen

• Annooo

Håller då inte med ovan..

Tycker verkligen att du ska ha den runda, så otroligt vacker & mer "modern" men ändå otroligt kärleksfull rund bukett! :)

• marimekko86

Jag är svag för runda buketter kommer själv ha en rund.!

• MrsT2011

Välj en sån droppe som jag hade! =)

Tycker det är snyggare med bara blommor och inte en sån där lång "girlang" runt alltihop.

Du är inte sugen på att lägga till knallrosa blommor? Tycker det är så snyggt med flera nyanser av samma färg!

• Stiffini

Den runda va MYCKET finare.
    Din klänning är väldigt øgonfallande och med den droppbuketten blir det alldeles før mycket.
    Smaken är ju som baken, men tycker att droppbuketter är lite omoderna.

Och bladen på den runda ser ut som hjärtan:) Superfint!

Gifter mig också 20de augusti førresten:)

Lycka till med allt!

• Mariamilena80

Den runda, en sån fast lite andra färger ska jag ha=)

• Vickymb

Den runda är fantastisk vacker!

• Challan

Jag hade absolut satsat på den runda, du först bestämt dig för.
    Den är modern, snygg och stilren... Och med tanke på att du har en utmärkande och speciell klänning kan det vara snyggt att hålla buketten lite enklare.

Hoppas du blir nöjd med vad du än bestämmer dig för! Skrattande

• Elila

Röstar på den runda oxå. Då din klänning har mycket stenar och viss drapering känns det som att det kan bli för mycket med den stora droppformade.

• AnnaAK

Jag själv älskar droppformade. Men håller med som ovan att till din klänning passar en rund mycket bättre. den hade samma känsla som klänningen. alternativt en rund bukett som inte är så hårt bunden.. som har lite lösare karaktär... om du gillar sånt. Annars helt klart den runda.
    tror att du tvekar för att det finns för mycket att välja på. man vill ha allt :)

• lurpan

Jag personligen hade valt den runda, tycker den är modernare, snyggare och fräsch.

• passionsblomman

Samråd med din florist som kan se dig OCH bilden på klänningen i ett helt annat sammanhang än vi får här!

Vad det moderna och frächa beträffar, så är båda typerna av buketter i allra högsta grad något som hör modernare tid till. Även om det svängt mellan droppar och bollar så att säga. Kallor i en famnbukett är det tredje i stil om man säger så. Som florist kan jag tycka -och se- att det faktiskt mer är tillbaka med droppformade igen, efter att ALLT varit tätt bundna rosor eller pioner i en rund form.

Jag tycker visst du kan ha en droppe till den klänningen, om du skulle vilja det. Det handlar mycket mer om hur stor man gör den än om vilken form den har. Detsamma gäller förövrigt vilken bukettform som helst!

Min främsta reflektion är att jag undrar om floristen sett färgprov på klänningen? För rosa rosor i fel nyanser mot klänningen vore inte så lyckat. Klänningen ser på bilden ut att gå i en kall rosa ton, medan rosorna i ffa den runda buketten helt klart går i varma toner. Om klänningen har den färg den ser ut att ha, behöver blommorna gå i toner som inte skär sig.

Det största och vanligaste misstaget med brudbuketter är helt utan tvekan hur alla ni brudar håller dem!
    Det är ingen mikrofon ni har i handen och den ska inte bäras i tutt-höjd!

Håll armen utmed sidan, lyft underarmen och känn var armbågen då hamnar. Du kommer då att märka att du kan vila armen/armbågen lite mot övre delen av höften. Buketten hamnar i navelhöjd och din arms läge placerar den automatiskt lite åt sidan.
    Snett åt sidan, i navelhöjd, vilande i avslappnad hand och med sänkta axlar. Så lyfter du upp bröstbenet, som om du bar en medaljong  du vill att Gud själv ska se. Där har du din hållning och som en bonus har du även fria luftvägar så du kan andas under vigseln.

Och är det en droppe man bär, så ska den inte peka utåt som en snabel, utan formen ska vara neråt, spetsen mot golvet!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • cuteanniis

Åhh tack för alla svar och tack passionsblomman för råden!
    Det blev den Runda buketten med övervägande cremefärgade rosor och två sorters rosa...

Jag skickade med sjal och bild på klänningen till floristen (en jätte söt tjej) som skulle fixa blommor i rätt färg, hon tyckte som många ovan att det var vackrare med en rund... 
    Så nu känns det bättre, ännu en sak att bocka av på listan! Flört

• Väduren

Jag tycker tvärtemot vad många andra säger. Jag skulle föredra den dropformade buketten tll den speciella klänningen. Den runda buketten är jättefin men till den klänningen ger det mig mer känsla av brudtärna än brud.  Men som sagt båda buketterna är fina och jag tror inte det blir fel hur du än väljer.

• Norrskensflamman

Tänkte också på det att just den rosa tonen på rosorna på bilden inte var så bra till klänningen, att jag hoppas du ger floristen "färgprov" så det blir rätt!. Men du har ju redan löst det ser jag. Lycka till!

Svar på tråden Hjälp välja brudbukett!!