Dumma jävla tärna!
Min rubrik kanske låter lite hård, men jag är så sur och trött...
Vi är ett litet gäng på tre tjejer som har hållt ihop sen grundskolan och alltid varit nära. Nu bor vi dock alla på olika ställen, men har ändå alltid haft en bra kontakt och träffats hysat mycket. Dock har en av oss dragit sig undan mer och mer de senaste åren.
Hon (vi kallar henne A) hör i princip aldrig av sig till någon av oss, för vi, jag och den andra tjejen (vi kallar henne B) hörs och ses en massa, trots att vi är de två som bor längst från varandra.
Som nu i fredags så skulle vi alla träffas och gå ut och äta i Malmö, där jag bor. Jag och B försökte att ringa till A hela dagen och skickade sms. Det slutade med att vi gav upp och gick ut och käkade själva. När vi sitter på restaurangen så ringer A klockan 20 och säger att hon var tvungen att jobba över, och först är påväg hem nu, men att hon är trött och bara vill hem och sova. Detta störde verkligen oss, för även om man har tressigt på jobbet så kan man skicka ett snabbt sms och säga att man inte kan, speciellt när vi har ringt hela dagen.
Detta skulle också vara en speciell kväll, för det var evigheter sen vi alla tre var tillsammans och A klagar ofta på att det är så sällan vi ses alla tre!!
A säger ofta att hon vet att hon är dålig på att höra av sig och att hon verkligen saknar oss och att hon ska skärpa sig, men inget händer. Jag har flera gånger förr blivit sur på henne, för att jag är trött på denna envägs komunikationen.
Så nu i lördags skrev jag ett sms till henne i stil med: " det är synd att vi har tappat kontakten. Jag hoppas iallafall att du har det bra. Om du någongån i framtiden önskar att vi ska ha kontakt igen, så får du gärna höra av dig! Ta hand om dig! Kram".
Jag har ännu inte fått nått svar på detta sms, och jag tänker inte höra av mig till henne.
Problemet är inte bara det att jag håller på att mista en av mina bästa vänner, utan också att jag redan har frågat henne om hon vill vara tärna på mitt bröllop nästa år. Både A och B ska vara tärnor, men om jag och A inte har någon kontakt, så vill jag ju inte ha henne där uppe hos mig... Men det skulle också kännas konstigt att inte ha henne där! Jag tror också att det skulle kännas lite konstigt för B om hon skulle vara ensam tärna.
Jag har också funderat på att ha min M2Bs två systrar och B, och så bara skita i A!!
Jag vet att det är ett tag till tills jag ska gifta mig, så det är ingen jättestress med att fatta det beslutet, men just nu är jag väldigt ledsen.