Inlägg från: Rollon |Visa alla inlägg
  • Rollon

Dumma jävla tärna!

Jag tycker du har gjort tillräckligt för din vän. Det där sista messet var bra, det framgick att bollen ligger hos henne och att du finns där när hon är redo att passa tillbaks den. Men tills eller om det sker så borde du gå vidare med ditt liv utan henne. Alltid tråkigt när man mister en vän men en vänskap ska ju, som du säger, vara ömsesidig. 

• Rollon
    förlovadflicka skrev 2011-08-10 13:03:25 följande:
    Usch vad jobbigt! Är så glad att jag valt att inte ha några tärnor, det verkar bara vara bekymmer med dem :P
    Ja man blir lite avskräckt när man hör alla historier. Det verkar som om vänskapen ställs på sin spets under bröllopsplaneringen. Dock misstänker jag att många brudar inte inser att alla inte är lika intresserade av deras bröllop som dem. Många tärnor ser det nog som ett hedersuppdrag och vill gärna men orkar inte med att engagera sig i brudens alla bestyr. Det är som om att det glöms bort att tärnan har ett eget liv med jobb och familj och faktiskt inte hinner välja färg på servetterna eller hjälpa till med bordsplaceringen. Det är nog väldigt viktigt att berätta vad man förväntar sig av sin tärna redan när man frågar henne så att hon vet vad som gäller iaf hon tackar ja.
  • Rollon
    Chicita skrev 2011-08-10 14:55:00 följande:
    Jag håller med att om man förväntar sig att dom ska engagera sig och hjälpa till med saker så måste man vara öppen med det.
    Sen är det här den vanligaste kommentaren om man skriver att man har problem med sin tärna.
    "Man förväntar sig för mycket"...

Tja i mitt fall så hade jag inte förväntat mig mer än att min tärna skulle välja modell och färg på klänningen som jag skulle sy åt henne. Kanske följa med och titta på mönster och tyg.
    Möjligtvis att hon kunde i alla fall försöka låta lite glad för min skull...
    Istället så sköt hon upp att googla efter klänningsmodeller i 6 månader, blev förbannad på mig för att jag inte bytte tema (för hon gillade inte vårt) och skällde ut mig för att jag inte förstod att hennes klänning var viktigast och att jag borde göra den sist av allt. Gärna samma vecka som bröllopet...

Nu klankar jag inte ner på dig, jag tog bara ditt inlägg som en grund eftersom du skrev om bordsplacering och servetter...
    Nej det gäller självklart inte alla. Tex TS tärna verkar ju inte ens vilja trots att hon initialt sagt ja. 

Har du berättat om din tärna i nån annan tråd? Att det var din brors syster som höll på och domdera så att du till slut fick dumpa henne. Hon lät iaf hemsk. Bättre lycka med din nya tärna.

Tog inte illa upp heller =)
Svar på tråden Dumma jävla tärna!