• Lilique

Svärmorstråden!

Min svärmor fick värsta ångestattacken när vi berättade att vi skulle gifta oss. Bra början. Hon är helt övertygad om att jag tvingar hennes son till detta och att han inte kan säga nej, eftersom att hans ex var väldigt krävande och han ofta sa ja bara för att få tyst på henne. Jag är nämligen likadan, tror hon, fast jag döljer det såklart när vi träffar dom.

Hon tackar alltid nej till att umgås med mig med genomskinliga lögner istället för att bara säga att hon inte vill. Klassikern är när jag ringde till henne och frågade om hon jobbade länge en dag? Nej, hon slutade 16.00. Kalas! Ville hon följa med på manikyr med mig klockan 17? (Hon brinner för sånt). Jahaa... nej, det kunde hon inte för hon skulle jobba till 18.00.

Hon är lagom bipolär också. När vi förlovade oss var hon överlycklig och kunde inte vänta med att få börja planera med oss. Som sagt, när vi berättade om att vi hade bestämt ett datum för vigsel fick hon någon slags snedtändning och gick i taket. Tänkte att hon kanske vill att jag ska prata om bröllopsplanerna med henne ändå, men nej - så fort jag förde det på tal bytte hon kvickt ämne eller gick helt enkelt därifrån. Nu vill hon plötsligt prata om det, och har en åsikt om allt. Vi behöver inte vår "fancy prancy" lokal när vi kan ha festen i deras trädgård. Den är inte stor och där skulle vi alltså rymma 65 personer? Sen behöver vi ju inte ha vår planerade meny när potatissallad och kallskuren fläskfilé blir aaaalldeles tillräckligt. Och och och!!! Ja, det spelar ingen roll, vad jag än säger så tycker hon något annat. Och eftersom att jag inte varit gift tidigare så vet jag inte vad jag pratar om.

Vi har skaffat en större lägenhet nu, en trea.Varje gång vi ser dom blänger hon lite osäkert på min mage bara för att kontrollera att den inte växt -.-''

Och så vidare. Byta, någon?

• Lilique
    MeaJ skrev 2012-02-05 21:42:40 följande:
    Själv tycker inte jag att jag är så farligt tjock. stl 40-42 beroende på klädesmärke.
    Dessutom fick jag barn för snart 1 år sedan, ja det är ingen ursäkt. Men vissa har svårt att bli av med babykilon även om man anstränger sig.
    Storlek 40 är väl inget? Dessutom med babyvikt på det, vilket är en fullgod "ursäkt" till att inte se ut som en Baywatch-stjärna på semestern. Förstår inte problemet. Snigel på ögat, det skulle hon ha!
Svar på tråden Svärmorstråden!