• Juni 2012

Svärmorstråden!

Ponduss skrev 2012-03-09 20:35:05 följande:

Min blivande svärmor är varken hemsk eller perfekt, hon är nästan lite tråkig mer. Visst hon är trevlig och snäll, det är hon, men hon gör inget, ingen i sambons familj gör det... åh jag vet inte hur jag ska förklara. Men tex när jag o sambon skulle flytta ihop så hörde de inte av sig en enda gång, medans min familj frågade flera gånger om vi ville ha hjälp och ifall vi behövde något.

Så ni som säger att svärmor lägger sig i allt för mycket, min lägger sig inte i det minsta.. nästan som att hon inte bryr sig. Jag önskar att hon hade kunnat hjälpa och lägga sig i lite iallafall.

Tur att jag har min mamma som är precis sådär lagom på allt. Jag älskar min mamma =)

Min svärmor är likadan. Min mamma fixar, trixar, ställer upp. Svärmor, nä... hör inte av sig.
  • Juni 2012
    nawa skrev 2012-05-04 16:34:57 följande:
    Uppdatering, Min blivandes styvmamma vill eventuellt inte sitta vid vårt bord på middagen, då borden bara får plats med 8 personer, och de har bjudit par ett av deras vänner. Enligt min blivande styvsvärmor så sitter de hellre med dom än oss. FO
    Nu förstod jag inte. Är det erat bröllop eller deras? De kan väl inte bjuda in gäster till erat bröllop? Och de styr väl inte över var de sitter på erat bröllop, det är ju ni som gör bordsplaceringen?

Men är det deras bröllop så får de ju ha sin bordsplacering som de vill...fast det väl ju lite trist att inte sitta vid samma bord.
Svar på tråden Svärmorstråden!