Inlägg från: purpleflower |Visa alla inlägg
  • purpleflower

Svärmorstråden!

Mina blivande svärföräldrar är jättesnälla mot mig och jag är säker på att de tycker om mig MEN... 
    De lägger sig i precis allting i mitt och min sambos liv. Det värsta är inte att de är så engagerade utan det är att de vill att allting ska gå så himla fort hela tiden, allting måste göras NU. Helst igår...
    Så man blir ju inte såå sugen på att skaffa barn inom de närmsta åren när de säger hela tiden att de längtar efter barnbarn och att det är dags för oss att skaffa ett snart.. Shit alltså, varför kan folk inte bara låta en göra saker när man själv vill det?! Jag har faktiskt andra saker jag vill få färdigt eller göra innan vi skaffar ett barn att ägna all vår uppmärksamhet och energi åt.. Vill bara poängtera här att trots att jag tycker att det är jobbigt att de pressar oss så kommer jag absolut inte att skaffa barn förrän jag själv känner mig redo för det. Min sambo vet hur jag känner och han håller med om att vi ska skaffa barn när båda är redo för det.

Och "Ni måste göra si, ni måste göra så" är vad de säger varenda gång vi ses. Och har vi inte gjort som de föreslagit så får vi minsann höra det också; "Jag tycker fortfarande att ni borde gjort såhär istället". Vissa saker är typ 3 år gamla som vi fortfarande får höra. Åh blir tokig!

• purpleflower
    Daludd skrev 2012-04-14 20:38:34 följande:
    Exakt min svärmor! Herregud. Hur orkar man? Hur ska JAG orka i resten av hennes liv? Det är inte det att man inte vill ha med henne o göra, jag vill ju bara att hon slutar försöka manipulera och utpressa en till att leva och vara som hon är.
    Nej jag fattar inte heller hur man ska orka detta.. Men jag försöker stänga av när de kommer igång och tjatar för mycket och sen så försöker jag fokusera på de bra sidorna hos svärmor. Vet inte vad man ska göra annars?
    Tack gode gud för att mina föräldrar är precis tvärtom! De nämner nästan aldrig barn och de är engagerade i bröllopet på ett annat sätt, de frågar mest bara hur vi tänkte ha det och om vi behöver hjälp med nåt istället för att rada upp en massa måsten hit och dit. Skönt att slippa det ibland! Glad
  • purpleflower
    LindaochJohn skrev 2012-05-13 17:19:34 följande:
    Min blivandes mamma o hans släkt får mig att fundera på om jag vill gifta in mig i släkten.
    Vet inte om jag vill gifta mig alls längre.

Det roliga och mysiga försvinner när de klagar på våra planer hela tiden.
    Vi vill ha ett enkelt bröllop, alla tycker vi ska ha ett jättebröllop. Vi vill ha buffe, alla tycker att det minsann ska serveras trerätters osv.

Det är så mycket som blivit så fult i samband med bröllopet att jag inte vet om jag har lust... Gråter
    Men åh stackare, sådär ska man ju inte behöva känna.. Tycker det är så himla onödigt av folk runt omkring att klaga sådär och försöka lägga sig i för mycket. Kan inte folk bara vara tysta och låta en göra som man vill..?!

Hade jag varit du så hade jag nog försökt stå ut med deras tjat men samtidigt ignorerat deras planer och kört på våra egna istället. Låt dem inte bestämma, det är eran dag så ni bestämmer! Skit i vad de tycker.
    Ni kanske kan säga till dem att ni uppskattar alla tips men att det i slutändan är ni som bestämmer.
    Eller så hade jag struntat i alla andra och haft en liten intim ceremoni med bara tärna och t ex marskalk som vittnen och sen flytt iväg till ett spahotell eller nåt annat romaniskt ställe och bara ägnat oss åt varandra. Så kan de andra få undra varför ni gjorde som ni gjorde...

Svar på tråden Svärmorstråden!