• Millan77

Svärmorstråden!

Jag har en riktig häxa till svärmor (blivade svärmor)

Hon började när jag o min sambo blev med barn, det var ca 2-2½ år in i förhållandet. Jag hade börjat gå upp lite i vikt, vilket man oftast gör. Så sa hon: jaja, nu får du börja tänka dig för med maten, men du var ju inte så smal när du träffade L heller. o så pratade hon bara om hur hon kunde ha sin figursydda jacka knäppt på vägen till förlossningen....

Jag hade gått ner 20kg när jag träffade L. jag vägde då 62kg o e 160cm lång. jag tyckte själv att jag var jävligt snygg o sexig.

Efter denna stund var det som om hon alltid var tvungen att komentera vin storlek. på kalas, på feste, när vi e där på middag. Men aldrig så att min sambo hör.

Min sambo friade i höstas till mig ( omedvetet) så han tog tillbaka det för att han ville att det skulle vara så ROMANTISKT.

Detta gjorde mig extremt lessen o arg o besviken, han lovade att det skulle komma ett nytt frieri o det gjorde det. vilket jag tyckte var hälften så romantist som det första. Men

Jag fick nästan tvinga honom att berätta för sina föräldrar. När han väl gjort det så säger kärringen.

"Men vill du spara pengar till bröllopet så kan du ju FETTSUGA dig o sen låna Lenas klänning" ( min sambos syster) då hörde ältligen min sambo vad hon sagt o sa bara kom nu så går vi. Vi gick o han har sedan pratat allvar med sin mamma.

hon har lovat att inte säga nåt mer om min vikt/storlek. Gör hon detta kommer inte vi mer till dom o dom e INTE välkomna hit.

Tror att åtkomsten på sitt barnbarn tog rätt hårt. Nu har kärringen o hennes mes till gubbe åkt till Spannien i en månad. Det e så skönt. Dessutom så började deras tak läcka 2 dagar innan dom åkte o jag bara satt hemma o garvade.

GUD straffar visst somliga med en gång :)

detta prat om min vikt har nu hållt på i ca 3 år. o det tär på mig, jag hoppas verkligen att hon håller vad hon lovat.

• Millan77

Drömde om min inatt o vaknar med PANIK!

Fy för attans, dom kommer ju snart hem från en längre resa i Spanien.

• Millan77

N u har min blivande svärmor varit i farten igen o allt jag gör för att gå ner i vikt e inte nog (enligt henne)

Förra helgen spenderade vi tillsammans i villavagnen o det slutade i kattastrof. Hon klankar ner på mig hela tiden o det som min sambo sagt till henne verkar som bortblåst. Jag råkade unna mig lite lite chocklad o jordnötter ena kvällen o det fick jag ju höra flera ggr. Inte ska du äta allt det onyttiga du som försöker att gå ner, jasså, här ligger "springaren" o sover skulle du inte springa innan frukosten? Sitt nu i dom HÅRDA strålarna i bubbelpoolen, då går du ner mer i vikt.

Jag vet inte om hon tror att det e roligt att höra?

Jag vet inte vad jag ska göra längre, om jag ska låta bli att åka dit.

Det jag tycker e så jobbigt e att dom har lovat oss en massa pengar till vårt bröllop o jag vet inte om vi hinner spara ihop till resan om vi inte skulle få dom. E lite rädd att dom skulle dra tillbaka pengarna om jag säger ifrån på skarpen. Men vill ju inte sitta där o höra allt hon säger.

• Millan77
    CoG skrev 2012-05-09 14:53:03 följande:
    Om det inte är roligt att höra, om det inte hjälper att säga ifrån på skarpen,
    om det nu är så att du håller på att gå ner i vikt men inte behöver hennes sätta att coacha.
    Då är det väl bara att sätta ett ultimatum, aningen slutar hon eller så åker ni inte dit.

Jag förstår inte vad pengarna har med saken att göra?
    Om hon nu är så otrevlig, vad ska du då med hennes pengar till?
    Och om du nu måste ha pengarna, ja då får du väl stå ut.

Jag tycker att det är lite falskt att hänga kvar i någons sällskap bara för att få pengarna.

Hänger liksom inte kvar på grund av pengarna. Vi har sagt till om att vi inte tycker att det e roligt att hon håller på så här, men hon verkar bara inte fatta.

Självklart tycker JAG att det e jobbigt att ta emot pengarna när hon håller på så här o jag gör ALLT för att vi inte ska behöva dom. klarar vi av att spera ihop till allt utan deras pengar så vill jag inte ha dom. Det komiska e att hon hela tiden håller på o frågar om inte jag kan be mina föräldrar att bidraga. JAG har aldrig begärt att få några pengar av mina svärisar utan dom har ju sagt det ett bra tag att dom självklart kommer att bidraga då dom gjorde det med dotterns bröllop.

Jag vet inte om jag vill träffa henne på ett tag eller fråga om dom vill vara barnvakt åt lilleman.

Tycker bara att det e så tråkigt.

• Millan77

Jag har inte varit här inne på ett tag, men svärmor e allt annat än klok.

För ett tag sen var vi på student tillsammans o hon sa knappt ett ord till mig. Svärfar försökte kompensera genom att vara lite för på o påpekade ett flertal gånger att jag gått ner mycket.

Sen fyllde ju Svärfar 70 år o då var vi där. Då kallade svärmor mig för SPINKIG. jaja, inte för att jag e färdig med att gå ner, men det känndes verkligen i luften att hon sa det bara för att vi försökt prata med dom.

Vidare till midsommar som vi spenderade i villavagnen, när vi kommer upp till den så hittar jag mögligt bröd i brödlåden, (vilket e vanligt när dom varit där)

Går in på toan o upptäcker att dom INTE slängt KISSPAPPRET)!!!!!

Så jävla äckligt!!

Så var vi hemma hos dom igen i onsdags för att fira min sambos syster som inte ville firas hemma (hennes man ligger på sjukhus o har op en påse på magen)

Då har svärmor mage att säga: Vi gjorde faktiskt iordning grillen o den var jätteäcklig, ni kanske borde göra rent den ibland, vi hade redan börjat gå mot bilen när hon sa detta så jag ville inte säga nåt.

Orkar knappt säga nåt. Frågade min sambo på vägen hem om han tycker att det e ok att dom får hålla på o äckla sig o att vi ska få skit för att vi inte gjort iordning grillen. Men han bryr sig inte.

Sen berättade svärmor oxå att det rosa medlet till toan var slut, men att det inte behövdes, det var ju bara till för att det inte ska lukta..... Hon e så äcklig.

Förra året hade dom lagt saker (sallad o annat som möglar lätt) i kylen o sen stängt av den, det var jättemysigt att komma dit då.

Det var likadant när dom åkte till Spanien en månad. Då hade dom öppnat en ansiovis burk (modell stor) o sen bara åkt. Sallad låg oxå i kylen o var så möglig. Då packade jag bara ner det i en påse o bad dom slänga det när dom kom hem.

Svar på tråden Svärmorstråden!