Svärmorstråden!
Jag har så blandade känslor runt min svärmor. Hon är en så otroligt starkt kvinna som verkar klara av allt och jag känner stor respekt för henne. MEN hon är en mästare på att lägga sig i, kontrollera oss och försöka styra in oss på det spår hon alltid tycker är lämpligast. Oftast kanske hon hade rätt i slutändan men jag och min sambo vill komma till vissa slutsatser själva och inte hela tiden höra hennes röst i bakhuvudet. Det leder till att vi gör tvärtemot vad hon säger bara för att vi minsann ska visa henne och så blir det ju fel =/ och hon kan säga vad var det jag sa...
ÅH, om hon bara kunde säga "ett litet råd ni kan tänka på är..." istället för "jag tycker ni är dumma om ni inte gör på detta sätt..." Det som är anmärkningsvärt är hur hon går och skryter till folk hur lite hon lägger sig i vårt bröllop och hur hon inte kan förståå mammor som försöker styra och ställa! Jag blir helt paff.
Men som sagt, kan man hålla henne stången så är hon jättegullig. Och ringer hon fyra gånger om dagen så kan man välja att bara svara på ett av samtalen.
Jag tänkte på det du skrev pagnie, att din svärmor säger att du är dottern hon aldrig fick. Till mig säger hon att hon är såå glad att hon bara fick söner!