Svärmorstråden!
Har själv en väldigt svartsjuk krävande svärmor och SVÄRFAR
Jag har gjort en gbp operation för 2 år sedan. Än idag fattar dom inte varför jag ska äta 5-6 ggr per dag. Eller varför pengar går till extra kompliment för medicin osv... Är så trött på detta att jag gått i väggen och blivit utbränd.
Jag har varit tillsammans med min nuvarande i 10år. Jag var 15år när vi träffades. Sen 10 år tillbaka har vi aldrig styrt vår egna ekonomi, alltid har vi varit till lags åt dom och deras kontrollbehov,
Hon styr sin son i allt. Inkl hans far (min svärfar). Min blivande var tafatt när vi träffades, kunde inte med en tvättmaskin (han är 28år nu!) Men inget illa menat bakom ryggen på honom då han vet att detta är sant.
Han förstod inte hur hushållet skulle ordnas, eller ens hur man tänker med sitt egna huvud.
Allt detta har jag faktiskt stått ut med och sett honom växa. När han var 17-18år fick han höra att han skulle hjälpa till, när det inte gick nog snabbt eller efter deras förväntan kunde han bli med sur min från dom hyssad därifrån.
Kunde vara allt från matlagning till disk, ja rent ut sagt allt!!
Vi bestämde oss i mars att sätta datumet 1 juni i år. Vi ville ha en borgerlig liten cermoni, men dom allra närmaste och med enkel mat, ja smörgåstårta, kaffe osv om det behövdes enligt våra egna pengar, Bara för att få visa alla att vi hör ihop, vi älskar varandra. Och alla motgångar i haft har vi kämpat oss ur.
Glada blev dom, vilket fick mig att känna hur klumpen jag haft lossnade ur mitt bröst och föll i tårar. Alla blev så glada, speciellt dom äldre sa det var på tiden
MEN, efter detta så vill dom vara värdparet/toastmaster/madame. Och ja visst varför inte, dom ville fixa med buffe, dryck, det mesta i allt. Okej tyckte vi tackade och tog emot. Efter det har det verkligen förändrats, dom styr hans tankar mer och mer, talar om för honom rent ut sagt kränker dom honom, att våra pengar vi har går till onödig skräp mat osv. För vart lägger ni annars pengarna på? Vi sitter med hans stämpel pengar och tre katter och försöker få det att gå runt för oss. Mina mediciner kostar 400kr/mån + sambons 200kr. Vi kan inte spara en enda kr, utan har inte ätit ordentligt osv för att kunna lägga pengar på allt som fattas inför bröllopet. Vi känner oss nog ganska kränka båda två, dom erbjöd sig!! Min mamma/pappa har varit helt underbara i allt. Lyssnar på våra behov och låter oss känna oss vuxna för det mesta. Men hans brr ryser vid tanken att dessa människor ska finnas i våra liv sen. Det värsta är att vi inte har körkort, vi är tvungna be dom hämta oss om vi vill hälsa på eller ses med övriga släkten på hans sida.. Står snart inte ut längre, funderar på att bryta upp med sambon. Han klarar inte säga ifrån heller, när han gör det ställer dom sig över honom och han får snällt lyda. Är så ledsen, tvingas välja mellan mitt livs kärlek och att bo ensam. Fy vilket val.
Får se nu -19 dagar kvar om han orkar ryta ifrån en gång för alla eller bli ensam...
Ville bara lätta mitt