• Pagnie

Svärmorstråden!

Jag måste faktiskt också lägga in ett inlägg här. Mina senaste svärmödrar har varit, ja inte hemska eller jo en utav dom men den andra mer likgiltig. Man märket väldigt tydligt att hon tyckte om sin andra sons flickvän mer.

Men min nuvarande svärmor är den absolut bästa man kan tänka sig.
    Nu med bröllopet så vill hon vara med och planera allt. Hon har förståelse för vad vi vill och hon tvingar oss inte till något. Hon har alltid varit hur snäll som helst. Hon är väldigt givmild och kan helt utan anledning ge en saker bara för att hon tycker att vi behöver det.

Jag känner att jag verkligen kan prata med min svärmor om allt. Hon är som en extramamma till mig och hon säger att jag är dottern hon aldrig fick då hon bara har pojkar. Hon säger att hon kan inte tänka sig eller ens vill ha någon annan tjej till sin son.
    Så som tur är finns det bra svärmödrar också.

• Pagnie
    Joli84 skrev 2012-03-28 16:09:48 följande:
    Jag har så blandade känslor runt min svärmor. Hon är en så otroligt starkt kvinna som verkar klara av allt och jag känner stor respekt för henne.  MEN hon är en mästare på att lägga sig i, kontrollera oss och försöka styra in oss på det spår hon alltid tycker är lämpligast. Oftast kanske hon hade rätt i slutändan men jag och min sambo vill komma till vissa slutsatser själva och inte hela tiden höra hennes röst i bakhuvudet. Det leder till att vi gör tvärtemot vad hon säger bara för att vi minsann ska visa henne och så blir det ju fel =/ och hon kan säga vad var det jag sa...
    ÅH, om hon bara kunde säga "ett litet råd ni kan tänka på är..." istället för "jag tycker ni är dumma om ni inte gör på detta sätt..." Det som är anmärkningsvärt är hur hon går och skryter till folk hur lite hon lägger sig i vårt bröllop och hur hon inte kan förståå mammor som försöker styra och ställa! Jag blir helt paff.

Men som sagt, kan man hålla henne stången så är hon jättegullig. Och ringer hon fyra gånger om dagen så kan man välja att bara svara på ett av samtalen.

Jag tänkte på det du skrev pagnie, att din svärmor säger att du är dottern hon aldrig fick. Till mig säger hon att hon är såå glad att hon bara fick söner!
    oj hur ska man tolka det egentligen?
  • Pagnie
    Joli84 skrev 2012-03-29 13:39:33 följande:
    Ja, det undrar jag med =) Hon säger att hon är glad att hon slapp ha tonårsdöttrar.. Ändå var jag 17 när jag och min sambo träffades så då var jag ju tonåring!
    ja du får väl helt enkelt bara ignorera. Jag menar hon lär ju vara glad att hennes son har hittat en sådan bra tjej?
  • Pagnie

Det där med att svärmor bjuder in folk verkar det vara fler som upptäcker. min har bjudit in ca 50 st än så lägger till vårt.nu betalar hon ju gör dom också. Sil det gick från 100 personer till 150.

• Pagnie
    Blivande fru B skrev 2012-05-27 17:00:44 följande:
    Jag älskar min svärmor,faktiskt mer än min egen mamma Tungan ute.
    Min svärmor är glad,uppmuntrande,visar respekt & empati är hjälpsam & helt underbar allt som min mamma inte är............................  
    Där måste jag nog hålla med. Min svärmor är också mer som en mamma till mig än vad min egen mamma är. På alla sätt och vis. Inte för att det är något fel på min mamma så men vi kommer verkligen inte överens och hon glömmer bort att vara mamma ibland. Och svärmor är allt jag vill att en mamma ska vara.
  • Pagnie

Nu har det blivit så att vi ska flytta från vår stad och flytta till samma stad som svärmor och svärfar bor i. Vi har inte hittat en lägenhet än så vi kommer bo hos dom en månad eller två och jag tycker att det ska bli SÅ roligt. Älskar verkligen mina svärföräldrar och jag hoppas den här tiden kommer ge oss ett ännu bättre förhållande.

• Pagnie

håller med er här. älskar också min svärmor mer än min egen mamma faktiskt. Hon är verkligen underbar och hjälper till med allt även om man inte ber henne. hon är verkligen en klippa under all bröllopsplanering och det är skönt. Sen höll hon världens underbaraste tal till mig på vår förlovningsfest om hur mycket hon älskar mig och att jag är dottern hon aldrig fick och att jag är en del utav familjen och ja allt. hur underbart som helst.

• Pagnie
    Jossen skrev 2013-04-17 13:29:51 följande:
    Jag är verkligen avundsjuk på dig! Såklart inte missunnsam, men ååh vad jag önskar att jag tyckte om min sambos föräldrar. Han mamma är bland de värsta personerna jag träffat och tanken på att hon ska delta på mitt bröllop får mig att må både fysiskt och psykiskt illa. Helt sjuk!
    Jag hoppas att det kommer hinna ändras innan dess. Håll tummarna för oss allihopa  
    det hoppas jag med. att ha en svärmor som man har sån bra kontakt med som jag har är helt underbart. vi har senast idag haft en heldag i stockholm med shopping och lunch och en massa skitsnack plus en del bröllopsbestyr då hon följde med när jag skulle prova klänningen för sista gången.
    Hon har varit med ALLA gånger in till stockholm när jag har haft bröllopsbestyr hon har verkligen varit en klippa. Och varje gång får vi ju lite kvalitetstid bara hon och jag. det är verkligen guld.

hoppas du kommer må bättre angående att din svärmor ska vara med snart också.
Svar på tråden Svärmorstråden!