Inlägg från: systeryster80 |Visa alla inlägg
  • systeryster80

Tips på billigt hotell i NY

Hej!

Jag har på mina två resor till NYC bott på Hotel 17. Hotellet ligger nära Union Square där det finns en mycket trevlig farmers market. På promenadavstånd hittar du även sevärdheten "Flat Iron".

Det är ett enkelt och billigt hotell med delad dusch och toalett i koridorren. Både rummen och toalett/badrum är rena och fräscha. Inredningen på rummen är ganska murrig och trist men rummen är rymliga och funktionella. Åker man till NYC är man ju inte där för att spendera tid på ett hotellrum.

Första gången jag bodde där bokade jag i oktober och bodde där fyra nätter i samband med nyårshelgen. Den gången bokade jag direkt på deras hemsida. www.hotel17ny.com/

För att det ska bli billigt behöver man boka långt i förväg. När jag och min sambo reste dit över Halloween förra året bokade vi resan i mitten av juni. Då betalde vi 8000 kr/person för flyg och hotell. Bokade via expedia.com.

Hoppas ni får en fantastisk resa!

Jenny

• systeryster80

GRATTIS!!!

Jag läste visst bara rubriken och inte själva inlägget. Tror ni kan komma under 1000-lappen på hotell 17.

Svar på tråden Tips på billigt hotell i NY