• Jane

Här samlas vi med vitt/svart/rött tema...

Åhhhh vad bra att jag hittade denna tråd!!! Jag ska också ha mina älsklingsfärger som tema vitt rött och svart. Men vet inte riktigt vad jag ska ha. Klänningen ska vara helvit ( lite vintagestil) Borden ska ha vita dukar med röda löpare av nått slag och stolarna röda rosetter. Tårtan ska vara vit med svart mönster och röda rosor. men har ni nått förslag där man kan få in lite mer svart i dekorationerna?? Något tips på svarta blommor?? Glad

• Jane
    lilja skrev 2011-10-01 13:30:27 följande:
    Jag har hamstrat ljusstakar från loppis som min snälla mamma har målat blankt svarta. Blir ett snyggt inslag på borden, då jag köpt ganska många och kan ställa grupper med ljusstakarna.

Kommer knyta svarta band kring transparanta askar som jag fyller med rött godis.

Sen väljer jag nog svarta servetter, då jag tycker röda blir alltför juligt.
    * 21 juli 2012 *
    Smart o skaffa från loppis, snällare för budgeten, och idén låter bra!  Kommer ljusstakarna vara höga eller? Godisaskar kommer jag också ha  dom kommer stå vid bröllopstårtan hade jag tänkt, så när man hämtar tårta så får man en sån. problemet för mig är att jag kommer gifta mig utomlands och jag tror inte festarrangörerna har röda och svarta grejer i sortimentet. så jag tänkte om jag kan göra t.ex. askar själv, så har någon tips på hur man kan göra sånna själv VISA! Glad Ett annat stort problem är att jag kommer ha ca. 450 gäster så det får inte bli för kluriga grejer.
    04.08.2012
  • Jane

Vilken bra sida! synd att jag inte har företag...
    Jag hade tänkt mig om man kan sy små röda organza påsar som man knyter med en svart rosett...men får se hur de blir, ska leta bilder på internet

04.08.2012
  • Jane
    Future Mrs S skrev 2011-10-01 22:19:01 följande:
    tipsar dig om att köpa organzapåsar på ebay istället lika billigt som att sy egna nästan och enklare än att vika askar :) Sen kan man ju fixa lite snygga ettiketter att hänga på som gör dom mer personliga.. :)

Nice! det är så bra att ALLT finns på internet nu för tiden, hur klarade dom sig förr egentligen?! Tungan ute
    04.08.2012
  • Jane

Jag är redan borgligt gift, men eftersom jag har rötter, och min man är från makedonien så ska vi ha ett kyrkobröllop där med tjocka släkten., dvs cirka 450 personer. Liknande "mitt stora feta grekiska bröllop" om du sett filmen :)

04.08.2012
  • Jane

Denna var jättehäftig med muffins Glad

men denna tror jag jag kommer välja, gillar den skarpt!
    Vad tycker ni?

04.08.2012
  • Jane
    Future Mrs S skrev 2011-10-04 14:22:31 följande:
    Åhh herregud så många gäster! Har ni ens träffat alla? ;D Men kul med sånt jätte party!!
    Den nedersta tårtan är sjukt snygg tycker jag!! Vi ska ha en sån här tårta:

Sen blir det en topper på I&I i svart.. sen lite röda rosor på kanske eller kanderade rosblad liggande lite här och var.. :)

Jaa jag känner alla TYVÄRR! haha Tungan ute Jag har för stor släkt och man bjuder första andra och tredjekusiner, man får absolut inte missa någon! Så en bamsetårta behövs den tårtan jag visade här uppe kommer va för liten men jag kommer beställa likadana mindre tårtor också...

Tårtan du visa var också jättefin, gillar rosetten skarpt! idén med rosor och blad är superbra....älskar rosor! Glad
    04.08.2012
  • Jane

åhh idag hittade jag ett par drömskor jag kan tänka mig att ha till bröllopet, röda satin finns i dinsko.
    här är dom!
    http://www.dinsko.se/Shop-online/Dam/Pumps?art=266774
    men jag vet inte om jag vågar slå till på dem, hade tänkt mig hitta röda kilklackskor eller liknande platåskor någonstans. Är det någon som sett liknande någonstans? Eller har tips på en bra skosida man kan handla ifrån?

• Jane
    Future Mrs S skrev 2011-10-14 20:14:50 följande:
    KÖP DOM!!! skitsnygga!!
    såg dessa häromdagen och dom hade jag valt om inte gud hade välsignat mig med längd ;D hahahaha
     www.brandos.se/blink/doloris-801093-b11-tomat...
    och dom har röda kilklackar:
    www.brandos.se/penelope/elmanwi-suede-hermes/...

men jag gillar dom du tänkt jäätte mykcet :)
    Ja tyvärr är jag inte välsignad alls (angående längden alltså) heheTungan ute 157cm är jag. Jag gillar skorna jag hittade i dinsko, men saken är den att jag undrar om jag kommer kunna gå med skorna hela dagen och hela natten, hade därför egentligen tänkt mig röda kilklackar, vilket är mycket lättare att gå i hur höga dom än är. MEN den första länken du skickade var ju finare än dom jag hitta!!! Men jag vet inte om jag skulle kunna använda dem igen i något annat sammanhang, då är pumpsen från dinsko mer "vardagliga"
  • Jane

Ja jag tycker också det är dags att väcka lite liv i den här tråden. Jag behöver tips på bordsdekorering, dukar osv. Kanske någon annan också behöver det?

Vad tycker ni om denna kombination?

Någon som har något tips på en svart-röd-vit bröllopstårta??

Svar på tråden Här samlas vi med vitt/svart/rött tema...