Här samlas vi med vitt/svart/rött tema...
så idag har jag gjort lite ljuslycktor.. =)
går ju inte ladda upp bilder idag ju.. =(
Jag som har supertråkigt och behöver inspiration ;D
Bor mellan Skövde och Tidahom, är från Götene från början :) Du får väl inboxa när ni gift er om du vill sälja något, jag gifter mej ju inte förrän nästa sommar. Knoppalakan och andra saker som väger är ju kanon om man kan hitta på nära håll så att man kan hämta och slipper skicka :)
Vi gifter oss i Vretens kyrka och festen i korsberga bygdegård, ett jättemysigt ställe med utedansbana om man skulle ha tur med vädret.
Vilken kyrka skulle ni vara i?
Rosi: Åhh dom var jätte fina! Är det gamla medicinburkar?
Jag valde bort att pyssla med ljusstakar och lyktor, men nu blir jag ju sugen så klart! :D
-------------------------------------------------------
jag har provdukat lite på vardagsrumsbordet :D
det är ju ganska mycket som saknas men dom stora grejerna ser man så jag bjuder på några bilder..
Nu fattas ju alltså tallrikar+glas+bestick. Festprogramen kommer jag nog göra svarta för det blir nog svårt att få rätt rödafärg men jag la dit ett rött så ni ska se ;D Ska mäta borden i lokalen och se om dom få plats på höjden där det är ganska smala bord.
Servetterna ska vara vita men det lila på servettringen kommer vara rött el svart..
I påsarna kommer det ligga något rött godis och jag ska byta ut banden mot svartaband..
vaserna kommer jag nog köpa "snärtig" (tror dom heter så) fr IKEA men denna har samma form ;D Sen kommer det vara en vit el röd ros och inte en rosa men det var vad jag hade hemma ;)
Dom tomma ljusstakarna är för vanliga höga ljus, och jag ska göra ettiketter till flaskorna.. :)
Idag har jag fått massa grejer från ebay :) Klänningsgarderober, fejkdiamanter i rött, svart och genomskinligt och en JÄTTE ful slips :0).
Future Mrs S, Hönsäter är jättefint. Var oxå sugen på att vara uppe på kullen från början då all min släkt bor runt götene och lidköping och det känns fortfarande som hemma. Men för att slippa gnäll från m2b släkt tar vi det där vi bor nu så har alla lika långt att åka.
Berättade för svärmor att jag bestämt mej för svarta band och fick ett långt utlägg om vad alla äldre skulle tycka och hur hemsk det var. Ju mer hon tjatar ju mer svart kommer det bli i dekorationerna för nu är jag på krigsstigen, är väl inte hon som ska gifta sej. Om vi tycker det är fint är väl iaf huvudsaken.
men denna tror jag jag kommer välja, gillar den skarpt!
Vad tycker ni?
I fredags 11-11-11 blev jag fru och jag tänkte slänga in en bild på mig och min MAN!!! Vi gifte oss i fredags och färgtemat rött/vitt/svart blev perfekt!! Bandet i midjan har min mamma sytt.. rött sidentyg med bred svartspets och längst upp små små vita pärlor jag blev galet nöjd!! Slänger upp bilder på dukningen om några dagar :)