• Happy72

Prischock på hår!!

Är det rimligt med 6000 kr för en hårförlängning och brud uppsättning??? Blev lite skakad....2 veckor innan bröllopsdagen så avbokade jag ALLT!!

• Svar på tråden Prischock på hår!!
  • AnnaJacob

Är det en permanent hårförlängning, där de limmar eller syr fast håret så att det ska hålla länge, eller är det bara påsättning av löshår till din bruduppsättning, som du sen tar av efter bröllopet?

• Happy72

Jag vet faktiskt inte...kom aldrig så långt...det värsta är att när jag bokade tiden för ca 2 mån sen så var det en helt annan summa som nämdes..

• SnuttisSessan

Men säg det till dem då att ni pratade om ett annat pris då ?

Sen får du ringa runt alla salonger och fråga efter pris :)

Kan du göra förlängning privat ?

• AnnaJacob

Jaha, gud vad fult av dem! Så får de ju inte göra! Vad sa de för pris först?

Alltså om det bara är en bruduppsättning, så är 6000 kr dyrt. Det kan inte vara så att de har missförstått dig och tror att du menar att du också vill ha en hårförlängning?
    För en permanent hårförlängning är dyr och tar massa tid. Kanske du skulle prova att ringa till dem igen? Kan ju alltid hoppas på att det är ett missförstånd! =)

• Happy72

Nej,nej ...det var med hårförlängningen...men summan vi snackade om var betydligt lägre och på står dom att dom aldrig sa den summan....

Får kolla upp på blocket om någon gör det privat...lite klump i magen bara, för detta var ju en viktig del för mig, även om det känns hemskt ytligt att lägga ner så mycket på mitt hår... Suck.

• AnnaJacob

Usch då! Verkligen trist!
    Hoppas det löser sig! Annars kanske du kan ringa runt idag och hitta nån som kan fixa det till dig!?
    Hoppas att det löser sig!

• Lilllis

Jag är frisör och jobbar på en salong i utkanten av Sthlm... Vet inte vart du bor och som sagt, vet inte om det gällde en "permanent" hårförlängning. Men i så fall är absolut inte 6000 kr dyrt. Vi tar 5000 kr bara för hårförlängning på ett normaltjockt hår. Det är med den senaste tekniken och toppkvalite på håret. Anledningen till att det är så dyrt är håret. Bara det kostar 4000 kr i inköpspris sen ska man ju sätta i det också. Hoppas det löser sig i alla fall! :) Lycka till.

• EllaBella

Jag har gjort en del hårförlägningar och betalat mellan 3000-5000:- för förlängning med keratinpluppar. Förlänging med silikonträns brukar vara billigare eftersom det går betydligt snabbare att göra. I vilket fall så är det viktigt att inte välja vem som helst för att göra en förlängning, det kan bli riktigt dåligt om man har otur. Att fästa en silikonträns kan du göra själv med hjälp av någon men då behöver du ju material vilket kan ta någon vecka att beställa hem.

• jkbr

tyckte det var billigt, men du kan ju köpa clip on / tape hår och sätta upp det med det då blir det mycket billigare.

• Mariamilena80

En hårförlängning med keratinvax kostar en hel del, runt 3500-4500kr.
    Sen kostar en bruduppsättning mellan 1500-3000kr.

Så är det de tillsammans så förstår jag priset.

• andersson1970

Hu vad dyrt! Bor i Malmö där bla Salong Emesulle har hårförlängning, keratin nailtips för drygt 2000.-
    De har dessutom "deals" ofta på eniro/groupon med 50% rabatt.
    Sen tillkommer ju om du vill xtra långt dvs över 50 cm. Jag har gjort flera gånger med längden 70 cm, ner till rumpan, aldrig över 2500.-

Din frisör har nog som de andra sagt, lagt ihop förlängning + uppsättning.

Har sett flera andra som tar runt 4000.- för bara förlängning/förtjockning.

• Juni2012

Tycker inte det låter hysteriskt dyrt för både uppsättning och brudfrisyr, har dom sagt nåt annat tidigare så har ni kanske missuppfattat varandra. Försöka att åka lite längre utåt landet kanske. Om det var ett "stockholmpris", eller till förort. Men passa dig för dom som gör det för en tusenlapp, det blir inte bra!

• Happy72

Jag chansar och gör det privat..fick en bra magkänsla för tjejen jag snackade med.....får väl köpa en slöja oxå om i fall att.....;) Tror mitt ytliga ego behövde en knäpp på näsan...:)

• Millan W

Jag har just gjort en hårförlängning med färgning och betalade för 75 slingor 4700 och då va dert billigt .
    Som ovan sa så kostar bara ett bra hår mycke pengar och det är skillnad på att ha äkta hår isatt och hår som är utblandat med syntet.
    Det finns många ställen i stockholmsområdet som är väldigt billiga mn dom använder sig garanterat inte av äkta hår ,
    Så jag tycker inte att 6000 för både förlängning och uppsättning är så farligt

• fruhgan

Jag skrev precis i en annan tråd om vad jag/vi betalade för mitt hår och mina naglar. Så om någon läst den tråden så blir det tyvärr upprepning men....
    Jag/vi betalade totalt 6000 kr för sminkning,gelénaglar,håruppsättning (frisören kom till hotellet vi sov över på), två provuppsättningar, klippning,slingor och extensions.
    Frisören brukar ta 3500 kr för extensions, nagelterapeuten brukar ta 600 kr för gelénaglar,frisören brukar ta 1300 kr för klippning och slingor, sminkning brukar kosta 500 kr/timme + ev ersättning för resa, håruppsättning brukar vara 600 kr/timme + ev ersättning för resa och en provuppsättning brukar vara gratis, annars 150 kr/timme  för ytterligare provuppsättningar. Det skulle egentligen ha kostat 7200 kr med allt som ingick,men jag förhandlade lite om priset.

• Happy72

Så då var mitt dyrt då..., kommer på nu i efterhand att  frissan inte nämde något om provuppsättning utan bara bokningen på bröllopsdagen...

• iSusanna

Det kan inte vara så att ni missförstått varann? Jag upptäckte, när jag diskuterade med frisörer i våras, att vi ibland talade om olika saker...

Jag ville vet priset på smink, uppsättning (inkl. provuppsättning) samt CLIP-ON extensions (man brukar få hyra).

Men jag var flera gånger slarvig och missade ordet Clip-Ons och fick priser som var i prisklassen 6000-8000. Jag höll på att få hicka ett antal gånger... tills jag förstod att vi inte pratade om samma sak.

• Happy72

Nu har jag fått mitt "nya hår"!!!! Gav 1500 för 100 1gramsslingor med keratinvax+isättning i 4 timmar! Är sjukt nöjd och såååå lycklig att det löste sig, igår var min kmpis här och testade uppsättnngar på mig och fick till det riktigt bra!!! Wiiiiieee!!! Bröllop om 8 dagar!!

Svar på tråden Prischock på hår!!