Inlägg från: Jag han |Visa alla inlägg
  • Jag han

Hur mycket köper/köpte ni alkohol för?

vi hade 60 gäster.

Vi hade med oss 14 boxar rött och 14 boxar vitt vin. 12 flak öl, 3 flak cider. 3 flaskor gin till senare.

Hade säkert 8 boxar rött kvar, och något färre boxar med vitt. 3 flak öl blev kvar. Cidern och gin gick åt helt.

Vi tyckte det var skönt att vi räknat i överkant. Man vet ju aldrig hur många som dricker. Inte heller vad de dricker.

Mamma och pappa och ena brorsan fick massa vin av oss som tack för hjälpen..

• Jag han

vita vinet var "chill out" och det röda "grand sud merlot". Allt var köpt i Tyskland. Det vita är ju jättegott tycker jag. Det röda är väldigt lättdrucket. Inget särskilt vin. Men ändå gott och nåt som säkert faller de flesta i smaken. Billiga var de också. :)

Vi passade på att kombinera semester med vinköp :) Åkte ner på semestern. Bilade, tog in på lite billiga hotell på vägen och åkte till Tyskland för att handla lite dryck. I de butikerna kan man provsmaka många sorter. Det är underbart att få veta vad för boxar man köper. Man kan ju få jättegoda billiga viner, men också riktiga skitviner..

Millan1984 skrev 2011-09-02 09:06:51 följande:
    Vad hade ni för alkohol?? vi är just nu i provsmaknings stadiet och har inte bestämt oss. Men man vill ju gärna komma undan billigt utan att för dens skull tappa smaken...
  • Jag han
    Millan1984 skrev 2011-09-02 09:26:55 följande:
    Ja eller hur, man vill ju inte upptäcka att det smakar skit och då står man där med massor med boxar. Något vi funderar på är Candidato, som är ett rött vin, men det vita är svårare...
    vad ska ni ha för mat då? Vi hade buffè. Då är det lite lättare tycker jag. Hoppas ni hittar något gott och bra vin tillslut! Finns ju så mycket att välja på. En djungel..
  • Jag han
    teddy skrev 2012-06-03 21:20:30 följande:
    Är det någon som är bra på de här me beräkning av alkohol o uträknad pris?? Jag kan inte alls sånt här....
    vi kommer bli ca 70-80 gäster o vill ha vitt o rött vin, men vet inte va som går mest... sen öl också... o kanske nån avec till tårtan... thats it tror jag...
    vi tänker nog handla i Tyskland så blir de nog lite billigare... men hur mycket ska man beräkna o va kan de kosta om man köper de i Tyskland??

nej, men kan bara berätta att våra boxar vin vi köpte kostade 40 resp 80 kr/st. Det är bra mycket billigare där. Men det beror väl kanske var i Sverige man beror. Bensinkostnaden dit är ju inte gratis.

Men det är jäkligt roligt att gå runt där! :) haha. Lycka till!

• Jag han
    teddy skrev 2012-06-05 21:49:51 följande:
    Va va de för vin ni köpte??

har nog skrivit det tidigare i tråden. Vi köpte det vita Chill out och Grand sud merlot som rött. Båda var väldigt enkla lättdruckna viner. Inga finviner, men något som kanske faller de flesta i smaken. Hörde bara gott från gästerna om vinerna..

Det var ganska dyrt med mousserande viner där. Kanske om man är ute efter finare sorter. Vi ville ju ha billigt :) Vågade inte köpa nåt då vi inte kände igen flaskorna. Så det handlade vi i Sverige istället.

Svar på tråden Hur mycket köper/köpte ni alkohol för?