Hur mycket köper/köpte ni alkohol för?
Ja som frågan lyder, hur mycket köper/köpte ni alkohol för?...och ni som gift er, blev det mycket över?? Tipsa gärna om något gott vin.
Ja som frågan lyder, hur mycket köper/köpte ni alkohol för?...och ni som gift er, blev det mycket över?? Tipsa gärna om något gott vin.
Vi kommer åka över till tyskland och handla alkoholen. (Vi bor i Skåne) Så till ca 50 gäster kommer det nog gå på ca 4000 kr. Då är det vin (rött, vitt o rosé), sprit, avec, blandläsk (till spriten), cider, öl, champagne samt alkoholfria alternativ. Kommer väl vara ca 30-40 stycken som kommer dricka alkohol.
Hej, du kanske kan beställa från http://www.tegalob.com/ ? Vet inte hur det fungerar men en ide bara :)
Till vår middag, 58 personer, gick det åt 19 flaskor vin, 20 flaskor starköl (50cl) och 15 flaskor cider (50cl). Hur mycket som sedan gick åt under kvällen har jag ingen aning om, då gästerna handlade det själva i hotellets bar.
Då är ju inte brudskålen inräknad i det heller, utan enbart drycken till middagen (3-rätters).
Någon som hade eller kommer att ha bål som välkomstdrink??
Vi köpte för ca 6000:- på systemet, hade 55 gäster och bjöd på mousserande till välkomstskål, rött och vitt vin och öl till maten, avec, och sedan vin och öl under hela kvällen. Vi kunde lämna tillbaka både öl och vin efteråt, för ca 1600:-
Vi beställde 3 sorters rött vin totalt 24 flaksor, samt 2 flaskor konjak och 4 flaskor champagne.
Beställde via spitovin och betalade 2500:-. Kändes vädigt prisvärt.
Millan84: Vart bor ni? Har ni funderat på att beställa från tyskland eller blir det från systembolaget? Jag sitter i samma båt som dig, nog för att vi gifter oss om 2 år först (tidigt ute, jag vet) men det känns alltid bra att ha lite koll.