• AnnaJacob

Festlokal i Kristianstad?

Då måste jag ju bara tipsa om segelselskapets festlokal i Åhus! Den är hur fin som helst, och ligger ju precis vid småbåtshamnen. Jag har ingen aning om vad det kostar att hyra den, men kontakta selgelselskapet, så får du svar! =)

• AnnaJacob

Förresten, Lions har en festlokal vid torget i Åhus. Jag har ingen aninig om hur den ser ut, men jag vet iallafall att där finns en...=)

• AnnaJacob

De har både kök och servise, men det bästa är ju om du ringer till dem och får komma ut och titta. Eller åk ut dit en solig lördag, för då brukar det vimla av båtägare.
    Min far var väldigt aktiv i segelselskapet när han levde, och han hade tillgång till huset, så det är säkert fler medlemmar som har.

• AnnaJacob

Oj, tycker du att det är dyrt!?!?!?
    Jag tycker att det låter sjukt billigt!

vad har du för budget?

• AnnaJacob

Ok, jag tyckte annars att det lät väldigt billigt för den lokalen. Den ligger ju hur finr som helst och är jättemysig. Vi betalar nästan 30 000 kr för vår lokal. Så jag tyckte att 5000 kr lät billigt! =)

Men det finns säkert nån bygdegård som inte kostar så mycket!

• AnnaJacob

Nej, 30 000 kr är bara för lokal, ingår inget annat

• AnnaJacob

Tack! Jag ser verkligen framemot det! =)

Så har du ju rätt mycket tid på dig att planera! Har han nyligen friat? =)

• AnnaJacob

Vi ska gifta oss den 30/6 2012, så det är också ett tag till. Men det är bra att vara ute i god tid, för då kan man göra mycket själv och hinner kolla runt med priser och sånt.
    Jag har tex handlat mycket på rean nu och sparat en hel del..=)

Grattis till frieriet! =)
    Har ni varti tillsammans länge?

Jag var på ett bröllop i kristianstad förra året, som de hade på en idrottsplats inne i kristianstad, hetter parkvägen om jag inte minns fel.
    Det var en väldigt fin lokal (för att vara en idrottsplats) Kanske kunde vara något!?

• AnnaJacob

Vad härligt att ni äntligen har f'örlovat er!
    Har ni tänkt ha kyrkobröllop? =)

Vi har varit tillsammans i 6,5 år och Jacob friade till mig på juldagen. Vi hade länge pratat om att gifta oss, men jag blev överraskad...=) Så han gick ner på knä i snön och fiade, vi ska gifta oss utomhus på samma plats som han friade på!

Hur friade din?

Jacob är dansk, så därför vi ska gifta oss där..=)

• AnnaJacob
    polkapinne skrev 2011-08-14 15:17:30 följande:
    Perfekt tråd. Jag letar också lokal i Kristianstad just nu. Har funderat på Bäckaskogs slott och T-baren. Men de där länkarna måste jag kolla upp:)Min sambo är också dansk. Men jag trodde inte vi kunde gifta oss i danmark. Nu har jag inte följt med alls men innan fick man ju inte gifta sig i danmark som "utlänning" pga av lagstiftningen, vad säger den nu?
    Gud vilka bra ställen att ha festen på! Men TS vill ha ett billigt ställe, så för hennes del är det nog över budget, Men tänk vad coolt att ha det på t-baren.

Jag ska inte säga förmycket nu, men jag är ganska säker på att den lagstifningen bara gäller om man kommer från ett land utanför eu. Men jag ska ta reda på detta med en gång! Jag pluggar juristlinjen på köpenhamns universitet, så jag får höra med en professor i familjerätt! =)
  • AnnaJacob
    Erika83 skrev 2011-08-14 20:34:59 följande:
    Har nu varit och tittat på en av lokalerna (utvändigt och tittat in genom fönsterna)Skrattande. Både jag och min m2b tycker att den ligger högt upp på listan, men har ej bestämt oss hundra än. Tack för hjälpen allihop! {#emotions_dlg.flower}
    Vilken lokal är det ni har tittat på? =)
  • AnnaJacob
    polkapinne skrev 2011-08-14 20:32:04 följande:
    Ah, det är säkert så det är men kolla gärna upp det för jag vill gärna veta hur det ligger till:)

Ja, t-baren hade varit perfekt. Lokalen är ju jättefin.
    Nu har jag fått svar från min professor och jag får gärna gifta mig i Danmark, ska bara ha ett speciellt intyg från svenska skattemyndigheten. Info kan man läsa här: http://www.ambstockholm.um.dk/da/menu/Borgerservice/Aegteskab/
    Så det var ju bra! =)

Kan man hyra T-baren till bröllop? Är det inte nattklubb där varje lördag?
    Har du nån aning om vad det kostar att hyra den? =)
  • AnnaJacob
    Erika83 skrev 2011-08-15 11:03:44 följande:
    Har mailat T-baren för någon dag sedan och fick detta som svar....

T-baren arrangerar bröllop från 50-200 pers.
    En 3- rätters meny kostar ca 400:-/kuvert,  då ingår hyra, servering i detta.
    Dryck, tårta mm tillkommer.

Dem hyr inte ut bara lokal utan man får ta "hela paketet".

Lycka till! Glad
    Oj, det lät ju faktiskt ganska så billigt! =)
    Det är ju hur fina lokaler som helst! Men då ingår förmodligen ingen dricka, så då får man ju höra med dem om vad de tar för dryck.

Det är absolut inte aktuellt för oss, men jag var bata lite nyfiken! Hihi
  • AnnaJacob
    polkapinne skrev 2011-08-15 13:54:50 följande:
    Okej, då vet jag. Tack för det.
    Det blir nog Kristianstad för oss ändå men bra att veta att man har möjligheten. Hade mer än gärna haft festen på det här hotellet i Kph:)
    www.admiralhotel.dk/Beliggenhed.aspx 
    Ja det är verkligen ett fint ställe, men vi vill inte vara i Köpenhamn,
    Min M2B kommer från Mön, som är en ö som ligger söder som själland. Där ska vi vigas ute på vår mark, eller ja det är ju hans mark men när vi gifter oss så blir den ju vår..hihi!
    Sen ska vi ha festen ca 40 minuter därifrån. Jag var lite tveksamt till en så pass lång bilres, men jag tror ändå att det blir rätt bra! =)

Ska ni vara på t-baren?
  • AnnaJacob
    polkapinne skrev 2011-08-15 16:07:25 följande:
    Okej, det låter väldigt fint och personligt.
    Min dansk är från Nyborg på Fyn men han har aldrig gillat den staden riktigt och på nåt sätt har vi alltid tagit för givet att det blir giftemål i Sverige eftersom vi bor (Helsingborg) här nu.
    Jag är från Kristianstadstrakten därför vi ska ha bröllopet där. Men vi har inte diskuterat t-baren än. Vi ska ta en dag snart och köra dit och titta på de alternativ vi har. Ska bara hitta en dag som passar och boka tid med alla personer:)
    Ok! =)
    Var i Kristianstad är du från. Jag är född i Helsingborg med flyttade till Åhus när jag var 9. Nu har jag snart bott 10 år i Malmö...=)

Jag vet inte vad ni har för budget, men annars kan jag rekomendera Gästis i Åhus! =)
Svar på tråden Festlokal i Kristianstad?