• Fröken Emma

Ska du skicka save the date kort?

Ja vi skickar nog ut så dom är framma 2/1 2012
    Ett "önsar dig bra start på det nya året"-kort
    Ungefär så här kommer det stå
    " Vi hoppas att du/ni kan avsätta några dagar åt oss för att kunna dela vår bröllopsdag med oss.

24/8-26/8 2010"

Inge med info än det. Inte äns avsändare. Men jag är oxå väldigt pysslig av mig så jag tror nog att dom ganska snabbt klurar ut vem det är som skickat det.

Dom riktiga inbjudningarna kommer senare iform av pussel till en del, några får flaskpost, gåtor och rebusar till några. Och alla barn kommer få en personlig inbjudan eftersom vi kommer ha ett väldigt barnvänligt bröllop.

• Fröken Emma

Många leverantörer/affärer som framkallar kort kan göra ett pussel av det. Så ta fram ett en bra bild på er två och sätt dit text som önskas så att mottagaren förstår vad du menar. Sedan skickar du in den, ex expert mfl.

Jag ska säga att jag inte alls har satt igång med sånt än. så bilder har jaginga än.

Sedan finns det ju pussel på andra sätt. Man ska lägga ihopp bitar så det ex bildar era initsialer, tejpa ihopp och vända, där står info som du vill lämna.

Till ex tärna eller annan betydelsefull person kan du ju skicka en chokladogram, lite dyrare, men väldigt uppskattat.

Vi ska ju vara på en ö så en flaska med lite sand o stenar med ett hoprullat snyggt papper i kommer några få.

Nån kommer nog få en ledtråd om dagen. en annan ett mail osv osv.

Jag funderar lite på att, om ideerna räcker till, så ska två och två få lika, det blir bordsgrannar. ;) Eller kanske ett helt bord får lika.Så har dom nått att snacka om under dagen. för att klura ut vem dom ska ha tills bord.

• Fröken Emma
    andersson1970 skrev 2011-08-14 22:16:36 följande:
    Läste om ngn som printat save-the-date som visitkort. Fiffigt!

Sen undrar jag om jag helt fått detta om bakfoten.........trodde man bara skickade sådana kort om man tex valde en dag att gifta sig då många redan planerat tidigt vad de ska göra, tex nyår, midsommar osv...
    mycket fiffigt. det ska jag komma ihåg.

Jag tycker semester räknas in oxå. Nått jag iaf planerar långt innan nyår o midsommar mm
  • Fröken Emma

Det var fiffit
    (trots att du länkade fel hi hi)

• Fröken Emma

jag har varit inne på deras hemsida många gånger förut. Så nu bubblar jag avideer!

Min morbror kommer defenetivt få ett sjökort, då han älskar kartor, en annan kommer få kompass osv.Eller ja, det blir nog som inbjudningskort.

Svar på tråden Ska du skicka save the date kort?