marimekko86 skrev 2011-09-06 22:54:24 följande:
Man får lokalen vid 12 om de har haft fest dagen innan och måste städa lokalen, men blir den klar tidigare får man den ju tidigare. 14 dagar innan vigseln får vi som sagt hyra lokalen redan dagen innan för 500 spänn, och som det ser ut nu är den ledig än, så vi avvaktar, annars kostar det 2000 att hyra den om vi hyr den redan nu....vi funderar fortfarande :-P Tur vi har is i magen, vi ids helt enkelt inte stressa upp oss över det och oktober är som sagt inget fest och bröllopsmånad, turligt nog med tanke på ALLT
Vigseln startar 16.00 så får vi lokalen vid 11-12 ska mina vänner hinna dekorera den då allting kommer vara klart dagen innan (blommor och dekorationer mm), bara att ställa ut allting på borden, fixa bordsplaceringen och annat lulllull. Resten fixar Jösta och hans gäng, de dukar ju ut alla tallrikar, glas mm, vi bara pyntar. Vi kommer inte hänga nåt i taken eller så om vi inte får lokalen på fredagen, då skippar vi sånt eftersom det tar tid. Vi är 80 st.
Ok, lite mindre stress när ni inte behöver ställa ut porslin och så! Men det var ett hutlöst pris att ta 4000 för att boka dagen innan med längre än två veckors framförhållning, särskilt med tanke på att lokalen redan kostar 10000! Jaja, den är skitfin och praktiskt, tyvärr utanför vår budget. Fast när jag tänker efter är det kanske inte så hutlöst, för det innebär ju att de inte kan ha någon annan aktivitet dagen innan... Det är bara för att vi fick så snuskigt billig lokal som jag tycker det är rysligt dyrt... :)
Vad gäller sminkning förresten. Jag önskar att jag kunde gå till någon MUA men av alla de ggr jag blivit sminkad har de överdrivit, trots att jag bett om något diskret! Min frisör däremot är bra, men inte utbildad. Sminkar mig bäst själv, men är det någon dag som jag vill bli omhändertagen och ompysslad av andra så är det på min bröllopsdag! Så därför tänker jag slänga pengarna i sjön den dagen... Det jag vet om Red and Black är att de är hårstylister, inte frisörer. Det betyder inte att de är sämre på uppsättningar för det men de är inte lika utbildade som frisörer och de klipper inte. Sedan ingår det tydligen inte heller konsultation eller provuppsättning i priset av vad jag har hört.
Sedan sa min frisör att det kan vara ganska praktiskt om man hittar någon som kan göra både och, det är ett stressmoment mindre. Hon har gjort en hel del brudar och enligt henne så är all förflyttning en grym tidstjuv på bröllopsdagen. Det är de tips jag har fått.