ume2012 skrev 2011-09-07 21:24:34 följande:
Klkockargården, som jag funderade på att hyra, har slutat att hyra ut så jag känner mig lite uppgiven nu. Trodde ändå att där kan man ju alltid vara, är som ganska fin miljö och så där.
Så nu får det letas vidare, men jag tror jag letat reda på det mesta som finns nu.
Funderar lite på Hamptjärnsstugan, är inte så mycket vatten där men inte så långt från stan och ganska billig att hyra.
Göstas har jag också funderat på men det är ganska långt från stan men går ju att lösa med buss.
Fabriken hade nog varit ganska najs men som ni sagt tidigare så är det bokat alla lördagar så isf får det bli en fredag vilket vi inte riktigt hade tänkt.
Ang hår och smink, visst kan man sminka sig hos frisören eller? Hade tänkt att det kunde vara skönt att få det bortgjort även om jag tycker jag är ganska bra på att sminka mig själv =)
Har ni börjat kolla på klänningar?
Vi kommer att vara på Tavelsjö lägergård, gifta oss i kapellet som är superfint med fönster från golv till tak som altartavla med utsikt över sjön. (kapellet och lägergården ligger på en kulle)
På gården finns det även sängplatser, ca 46 st om jag minns rätt.. Där kan man ha gäster boende, i alla fall en del gäster, resten kanske kan ordna egen skjuts till och från festen?
Mycket fint med vatten, grillstuga, fotbollsplan och volleybollplan.
Vi hyr från fredag - söndag och låter gästerna komma ut en dag tidigare om de vill.
Det kanske är ett alternativ?
Du kan kanske sminka dig hos frisören, det beror nog på vart du tänker fixa håret.. Jag har förstått att inte alla frisörer vill fixa sminket.
Jag har börjat se mig om efter klänningar och hittat en som jag är dödsförälskad i..
Jag kommer nog köpa den och kolla om den är lika vacker irl. (från kina företag) :)