Umebrudar 2011/12
elller bara "inga bröllopspresenter önskas men ett glatt humör" och sen bara skriva in kuvertavgiften?
Hej Umebrudar!
Jag letar efter fotografer i Umeå-området just nu! Vi har bokat en fotograf från Nordmaling som är superduktig, men kostnaden blir skyhög. Så jag kollar runt för att se om det finns andra fotografer som ligger lite billigare till men som är duktiga. Vilken fotograf har ni bokat till er vigsel??
SaraJohanna: Fick du tag på någon sömmerska? Är väl i princip bara det jag har kvar nu
Jag ska ha en spansk slöja som går till rumpan ungefär. Efter vigseln tar jag nog av den. Min klänning är väldigt urringad i ryggen och med bara axlar, så jag ska täcka dem med slöjan när vi är i kyrkan. Har du provat klänningen med slöja? För mig blev skillnaden väldigt tydlig, klänningen blev snyggare med just den typen av slöja än utan.
Hur ska ni göra med transport för er två tex. från kyrkan till stället där ni ska vara?
Vi har beställt vår tårta från Johannas tårtor. Hon tar 55kr/biten eller 35kr per cupcake. Plus att hennes dekorationer är fantastiska. (och hon är väldigt trevlig)
Den enda jag vet är prästen som ska viga oss, hon heter Siv Olsson och är/verkar vara jättebra. Vi är väldigt nöjda, hon förstod oss precis och är väldigt trevlig. (vi har ju iofs inte gift oss ännu...men hon verkar jättebra)
Jag är nog inte heller ute efter perfektion, huvudsaken är ju att man går bra ihop och får en bra magkänsla av personen. Vilket datum är det ni gifter er?
Tack så mycket :)
Jag ville bara säga att gifta mig var bland det roligaste jag gjort någonsin! Det går inte att beskriva med ord, man måste uppleva det. Ni har mycket att se fram emot allihopa Det enda råd jag kan ge är att vara sig själv och att slappna av. Vi hade fotograferingen före vigseln, vilket hjälpte ganska mycket, eftersom vi hade väldigt roligt under denna, så när det var dags för vigseln var jag inte det minsta nervös, utan jätteglad (medan mannen grät från början till slut)
Min bukett, som var mycket större än jag förväntade mig, plus corsage kostade 1500 till slut, så ungefär i mitten av det priset de angav.
I morgon åker vi på bröllopsresa :)