Insanire skrev 2012-01-02 11:12:56 följande:
Vi har bokat en fotograf för porträttfotografering utomhus innan vigseln samt fotografering under vigseln.
Festen och middagen räknar vi med att andra fotar.
Vi hittade en fotograf i Nordmaling som vi har bokat, Jocke Nilsson.
Bilderna i hans portfolio är superfina och min tärna har varit där en del gånger med familjen och blivit fotade. Hon säger att han är fantastisk.
Vi kommer dessutom att gifta oss i Tavelsjö så det är en bit från Nordmaling.
Han tar 3990 kr för det som vi bokat.
Vi ska kolla med honom, nu när julstressen lagt sig, hur många bilder som ingår och vad det kostar att köpa bilderna på cd-skiva.
Hemsidan:
www.joc.fotosidan.se
I övrigt så kommer vi be någon kompis som har en digital systemkamera att ställa sig framför kyrkan och fota alla sällskap som kommer dit.
På så sätt vet vi att alla är med på åtminstone 1 bild.
Okej, honom hade jag inte hört talas om, ska kika i hans portfolio. Vi har funderat lite hit och dit, just nu mest på Anna Thurfjell (från Luleå) eller Jonas Burman (från Tavelsjö). De verkar både väldigt duktiga och hade helt okej priser. Ni hade ju fått ett riktigt bra paketpris, svårt bara att jämföra mellan olika fotografer då man får så olika mycket bilder för pengarna hos många. Får se om vi kan försöka bestämma oss i veckan. : )
Jag har en kollega som jag ska be stå utanför kyrkan och fota, tror även jag ska be henne fota vigseln och våra familjer direkt efter vigseln.