Umebrudar 2011/12
Nu känner jag att jag måste ta tag i planerandet lite mer och börja ta lite beslut och boka saker och inte bara fundera hit och dit Och jag skriver jag för sambon är inte så aktiv i planerandet... Hur är det med era blivande makar, planerar ni tillsammans eller?
Just nu är jag liksom SaraJohanna på jakt efter fotograf. Vi skulle helst vilja ha någon som fotar oss utomhus före vigseln och sen även under vigseln och lite mingel efteråt. Plus att jag vill ha massor av redigerade bilder på cd-skiva och det blir väldigt dyrt. Fast det lönar sig nog att kolla runt lite för det skiljer sig ändå en hel del mellan olika fotografer och paketlösningar. Vem av er är det förresten som redan hunnit boka fotonord.se den 28 juli? Grrr
Jag håller även på att kolla efter liveband till festen och har ett på gång men behöver bara få bekräftat att alla i bandet kan innan jag kan andas ut. Efter det ska jag ge mig på jakt efter solist till vigseln.
Och så var det hår och smink... Jag hade bestämt mig för att köra på helhetskonceptet på Creative Lounge men idag när jag pratade med dem så fick jag veta att sminktjejen har slutat, så nu gör det bara hår. Och då föll det ju, för jag skulle helst vilja göra bägge på samma ställe. Red and black har jag hört många som bokat men finns det andra som ni kan tipsa om?
Vi diskuterade igår om när vi ska skcika ut inbjudningarna och vi tänkte väl i april/maj nångång, vi har redan spridit ryktet om att vi ska gifta oss, en verbal "save the date", så egentligen är det nog inte så bråttom.
Vi planerar det mesta tillsammans, fast som min sambo säger "Jag betalar, du gör jobbet". Han har sparat ihop och betalar det mesta ur egen ficka, så jag sköter telefonkontakter och bokningar. Men alla beslut om vad som ska hända tas gemensamt.
Vi har bokat fotonord, men det var den 4 augusti!
Solist tycker vi också är jättesvårt. Vi har många kvinnliga bekanta som kan ställa upp och sjunga, men nu är det så att vi vill hemskt gärna ha en manlig och någon sådan känner vi inte. Tyypiskt.
Eftersom du inte ska gifta dig samma datum som mig kan jag tipsa om min frisör. Hon är hur bra som helst och hon gör både hår och smink för runt 2-4000 beroende på hårförlängning etc. www.hoskarro.se/
Vi tänker skicka ut inbjudningarna någon gång i april och ha osa i slutet på juni.