julibrudUmeå skrev 2012-02-09 20:45:15 följande:
Oj oj oj, vad jag är förbannad på Högtidskläder!!! Var ju på en provning för ett tag sedan och fastnade då för två klänningar som jag ville prova igen med sambon i sällskap. Jag var där på fredag och ringde på måndag igen och bad henne hänga undan en av klänningarna som var min favorit så att den skulle finnas kvaratt prova. På onsdag ringde jag och var tvungen att avboka provningen men istället bad jag henne hålla klänningen till fredag eftersom jag hade bestämt mig för att köpa den utan att prova igen. Hon visste precis vilken klänning det var när jag förklarade och det var inga problem. När jag sen kom på fredag var hon för det första väldigt snorkig och när jag till slut efter att ha väntat ganska länge bad om att få hmta och betala min klänning visar det sig att hon hängt undan fel klänning och sålt min. Och hon bad inte ens om ursäkt!!! Som tur är gick det att få tag på en ny klänning men den måste sys upp så jag kommer få vänta ända till maj. Känns surt då jag är en sån som gärna gör klart i god tid.
Jag vet om en sömmerska som jag har hört är duktig men jag vet inte vilken typ av jobb hon tar emot men man kan ju alltid kolla, Miia Wännström heter hon, hon har även en blogg på
miiasyodesign.blogspot.com
Vi har ju också bokat Tina Larsson och tror och hoppas att vi får mycket fotograf för priset
Jag har sminkat mig på Make Up Store ett par gånger och tycker att de är duktiga. Själv skulle jag nog dock vilja sitta lite mera privat och göra brudmaken än att sitta i butiken vid ett stort skyltfönster, men det kanske går att ordna? Eller så är det bara jag som är känslig
Jag letar efter någon som ska sjunga i kyrkan, kille eller tjej, ensam eller par spelar ingen roll. Är det någon som har tips?
Oj vad arg jag hade varit om jag var du. Hade nog i ren protest inte köpt någon klänning där - men det är ju lätt att säga i Umeå där utbudet är minimalt! Får känslan av att hon tycker att hon kan göra lite som hon vill på grund av att hon är rätt ensam i sin branch i Umeå.
Har kontaktat Miia, men inte fårr svar än, håller tummarna för att hon kan hjälpa mig.
Vad roligt att ni också bokat henne. Jag tycker hon varit jätteproffdig hittills och är jättenöjd, så vi hoppas också kunna få en hel del för våra slantar.
Jag tror inte att jag kommer att ha något problem med att sitta i butiken och bli sminkad, är mer orolig för resultatet. Är lite orolig för att få en alltför tung sminkning på huden, detta beror på att jag sminkade mig där på balen och tyckte sminket blev så "kakigt" på kvällen. Men men, känner inte till så många alternativ heller. Några tips?
Vi ska fråga min blivande mans kusin och moster, övriga släkten säger att de är helt fantastiska! Men prova googla solister i Umeå?