Inlägg från: andersson1970 |Visa alla inlägg
  • andersson1970

Jag kan inte ha vigselringen, det kliar!

Hmmm....kan du inte prova att ha den på några timmar i taget, för att sedan öka gradvis?
    Jag upplevde lite samma sak när jag började använda min förlovningsring. Det kliade, skavde och irriterade.
    Det blev bättre för varje vecka som gick, men ibland fick jag verkligen lust att ta av den.
    Nu, ett par månader senare, märker jag faktiskt inte av den längre.

• andersson1970

Ett tips till...för att kolla att det inte är allergi, vilket jag inte tror.
    Förmodligen är det "bara" hudens ovana samt fukten som bildas mellan finger och ring.

Men...testa att stryka på ofärgat nagellack, det går att ta bort med remover/aceton.
    Försvinner kliandet, irritationen så kan det vara metallllergi.
    Kvarstår det, uteslut allergi med största sannolikhet.

• andersson1970

Har penslat nagellack på mina smycken, de har inte tagit skada. Det slits bort av sig själv.

• andersson1970
    Pinkgrape skrev 2011-08-15 08:47:59 följande:
    Haha verkar vara mkt jobb med ringar... det kanske helt enkelt inte är något för mig :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Så där tänkte jag oxå. Men ge det en chans till. Testa nagellacks-grejen för att utesluta allergi.
    Men!! Låt fingret vila en dag eller natt innan du sätter på ringen igen efter att du tagit på nagellack.

När du tvättar händerna, torka ordentligt torrt. Inte jobbigt, det blir en vana! Du kommer inte att tänka på det sedan.

Sist men inte minst, kan du testa den svagaste cortisonkrämen som finns receptfritt. Ta det lungt med den dock, använd inte för mkt eller för länge. Huden kan bli torr o narig, tunn och skör. Som ett sista alternativ bara, för att få bort kliandet.

Annars som tidigare sagts, lufta på natten.
Svar på tråden Jag kan inte ha vigselringen, det kliar!