• Snigel Bee

Strawberry.net

Undrar om ni har koll på sidan Strawberry.net. Har hört att om man får betala moms här i sverige när produkterna kommer så får man tillbaka det från strawberry.net bara man bifogar postens kvitto. Stämmer detta? Har hittat lite gamla trådar om de då det står att man får det men eftersom trådarna är från 2005 så vågar jag inte riktigt anta att det fungerar så fortfarande.

Ni som beställer därifrån, är ni nöjda?

• Svar på tråden Strawberry.net
  • Eileme

Jag har själv ldrig beställt därifrån, men min mamma har gjort det vid ett flertal tillfällen.
    Hon har tyckt att det gått smidigt med att få tillbaka pengar om det är så att man åker på extraavgifter.
    Det var nog ett tag sen hon beställde där sist men jag skulle nog våga lita på sidan!!

• akgosmos

Jag brukar beställa från Lookfantastic.com och är helnöjd. Har aldrig behövt krångla med moms dock.. Kanske haft tur?

• XenaK

När beställningarna har varit under ca 1000 kr så har jag inte behövt betala moms.

Jag fick tillbaka pengarna för momsen för ca 4-5 år sedan, men sen slutade de med det. Nu har jag inte handlat därifrån på kanske ett år.

Jag har hittat det mesta billigare i svenska nätbutiker genom att använda prisjakt:
    www.prisjakt.nu/kategori.php

• Margaux

Bara att faxa in kvitto så får man tillbaks det man lagt ut för tull och moms!

• Snigel Bee
    Eileme - det va inte så att hon beställde för länge sen va? För jag vet ju att de har fått d förut, dock osäker som sagt om man får d fortfarande.

Margaux - beställer du själv därifrån?

XenaK - hmm ni säger ju alla olika! :P

Lookfantastic - var jag och tittade på men de är fortfarande billigare med strawberry, fast klart slipper man krångel så är det ju värt kanske.

Har tittat på Strawberry nu i flera år men aldrig vågat beställa därifrån pga just extraavgifterna. Är det någon mer som har info så tar ja tacksamt emot.
  • XenaK
    Har tittat på Strawberry nu i flera år men aldrig vågat beställa därifrån pga just extraavgifterna. Är det någon mer som har info så tar ja tacksamt emot.
    Så mycket extra avgifter var det aldrig, kommer inte ihåg exakt vad det vsr för procentsats dock.

Maila till dem och fråga om de återbetalar moms och tullavgifter, de brukar vara snabba på att svara på frågor.

Jag har alltid varit väldigt nöjd de gånger jag har handlat där, har köpt hur mycket smink, hudvård & hårvårdsgrejjer som helst av dem
  • SloveP

Jag har beställt ett flertal ggr därifrån och enda gången jag betalat extra var 160:- på en parfymflaska...Det var tull tror jag. Annars har jag skickat efter allt möjligt och aldrig före eller efter den gången betalat extra för nåt.
    De är billiga och de priserna finner man inte någonstans på svenska sajter.

• Snigel Bee

Nej det är ju väldigt billigt och dom har ju så gott som allt!

Såhär står det på deras hemsida:

VAT will be prepaid for all orders shipped to Denmark, Ireland, the Netherlands, Poland, Spain, Sweden and the UK. This means there will be no additional charges for VAT and most customers will enjoy faster delivery times since there is no customs delay.

Men jag förstår inte riktigt! Prepaid, alltså betalar de i förskott de kostnader som tillkommer för oss??! Hur skulle det gå till?! Det står inget om att man får tillbaka om det tillkommer något. Men som sagt, det här med förskott förstår ja inte riktigt. Det står ju ett pris på deras hemsida, blir det lägre pris då när man väl går vidare i beställningen?

Tack för att ni svarar, har vart sugen på att beställa från dem i evigheter nu.

• Margaux

Jag har handlat MÅNGA gånger och ALLTID betalat moms och tullavgifter. Men jag bor i Norge. Jag har alltid fått tillbaka pengarna. Paketen kommer väldigt speciellt inslagna så jag antar att tulltjänstemännen lärt känna igen de vita paketen med lila snören.......

• andersson1970

Jag har beställt, men aldrig betalt något utöver det som angetts i slutsumman i kassan.

• aniara

Man får INTE tillbaka tull- och momskostnader från StrawberryNet längre, det slutade de med för flera år sen! Nu är det istället så att man betalar dessa avgifter direkt vid beställning, till Strawberrynet, så det går inte alls att slinka igenom utan att behöva tulla längre.

• aniara

Lägger till: jag har beställt från StrawberryNet många gånger och alltid varit nöjd, men tyvärr är det ju inte speciellt billigt längre nu när moms och tull är inräknat i varans pris, så jag brukar handla från andra ställen (inom EU) istället. Lookfantastic, som nämnts ovan, är jättebra på hårprodukter. Smink köper jag svenskt, från Tikei (mineralsmink) eller i vanlig butik (mascara). Jag kan verkligen rekommendera Tikei. Enormt prisvärt och supersnabb leverans.

Svar på tråden Strawberry.net