Inlägg från: Snigel Bee |Visa alla inlägg
  • Snigel Bee

Strawberry.net

Undrar om ni har koll på sidan Strawberry.net. Har hört att om man får betala moms här i sverige när produkterna kommer så får man tillbaka det från strawberry.net bara man bifogar postens kvitto. Stämmer detta? Har hittat lite gamla trådar om de då det står att man får det men eftersom trådarna är från 2005 så vågar jag inte riktigt anta att det fungerar så fortfarande.

Ni som beställer därifrån, är ni nöjda?

• Svar på tråden Strawberry.net
  • Snigel Bee
    Eileme - det va inte så att hon beställde för länge sen va? För jag vet ju att de har fått d förut, dock osäker som sagt om man får d fortfarande.

Margaux - beställer du själv därifrån?

XenaK - hmm ni säger ju alla olika! :P

Lookfantastic - var jag och tittade på men de är fortfarande billigare med strawberry, fast klart slipper man krångel så är det ju värt kanske.

Har tittat på Strawberry nu i flera år men aldrig vågat beställa därifrån pga just extraavgifterna. Är det någon mer som har info så tar ja tacksamt emot.
  • Snigel Bee

Nej det är ju väldigt billigt och dom har ju så gott som allt!

Såhär står det på deras hemsida:

VAT will be prepaid for all orders shipped to Denmark, Ireland, the Netherlands, Poland, Spain, Sweden and the UK. This means there will be no additional charges for VAT and most customers will enjoy faster delivery times since there is no customs delay.

Men jag förstår inte riktigt! Prepaid, alltså betalar de i förskott de kostnader som tillkommer för oss??! Hur skulle det gå till?! Det står inget om att man får tillbaka om det tillkommer något. Men som sagt, det här med förskott förstår ja inte riktigt. Det står ju ett pris på deras hemsida, blir det lägre pris då när man väl går vidare i beställningen?

Tack för att ni svarar, har vart sugen på att beställa från dem i evigheter nu.

Svar på tråden Strawberry.net