Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Jag vill att HAN ska fria - är jag knäpp?

Tezz81 skrev 2011-08-26 08:53:18 följande:

Vi är också jämställda här hemma... Även om jag varit föräldraledig mer än sambon... ( våran tanke var att dela men har haft barn som vägrat flaska och som ammat 1 år..)

Men nog om barn. Det här handlar ju om frieri... Jag vill också bli friad till... Tycker inte det har ngt med jämnställdhet att göra. Är jätte bra att man som individ kan välja hur man vill göra.... Bara det är väll jämnställt om ngt. Även om man väljer det ena alternativet...

Länge leve romantiskt drama /kommedier. Jag vill bli friad till. Tycker inte det är ngt att skämmas över

Man kan dra jämställdheten för långt ibland också. Jag tycker jämställdhet mest har att göra med att man har samma rättigheter, men om vissa småsaker, som att killar inte går i kjol men att det är de som friar, tycker jag inte skadar en enda människa. :P Sedan är jag verkligen inte emot tjejer som friar, men tycker inte folk behöver bli upprörda för att man vill att killen ska göra det. Tjejer har faktiskt ett större behov av att bli romantiskt uppvaktade. Killar behöver det också men inte riktigt på samma sätt...
  • förlovadflicka
    Sara 120707 skrev 2011-12-13 20:55:16 följande:

Jag har en fråga som är lite OT.

Varför har ni ett frieri överhuvudtaget om ni redan bestämt att ni ska gifta er?

Tycker det känns som det blir lite teater av det hela.

Tycker verklitgen jag också! Vi visste ju båda att vi ville gifta oss med varandra och antydde det hela tiden, men det var liksom inte tillräckligt att grunda en förlovning på. Det behövdes lite ett frieri som ett startskott för att skaffa ringar och fixa tidningsannons. Men att köpa ringarna innan och att han skulle fria och jag låtsas bli förvånad var inget för oss ;)
Svar på tråden Jag vill att HAN ska fria - är jag knäpp?