• SannaoAndreas

Husmorstips för vackrare brud/brudgum

Har ni några bra tips på hur man blir ett vackrare brudpar innifrån och ut och tvärtom? :)

Det ska gärna inte kosta skjortan. Kanske något smart man kan göra hemma, eller något billigt och bra som går att köpa, eller bara allmänna tips.

Vet du hur man får lena fötter, glänsande hår, lugn i själen? Spell it!

Alla tips passar inte alla, men för hoppningsvis så ska alla hitta något? Vill du knycka ett tips så kan du väl lämna ett också?
  • Svar på tråden Husmorstips för vackrare brud/brudgum
  • SannaoAndreas

Jag börjar.

Köp en ansiktsborste!! Det finns billiga på typ Åhlens. Det tillsammans med en ansiktstvätt blir en jättebra och mild peeling. Smörj ordentligt efter.

• förlovadflicka

Jag har redan gjort en sådan här tråd, men det var rätt dåligt gensvar i den :) Mitt bästa tips är plastpåsar. Plastpåse över huvudet på natten med hårinpackning i, plastpåsar på fötterna under sockarna med fotkräm i, på händerna med handkräm... Alltså, det är fantastiskt :P

• förlovadflicka

Och vad det gäller brudgummen... Min har vi köpt typ hårinpackning, ansiktsmask osv till, sånt som killar inte brukar använda, det är bra första steg, hehe :)

• SannaoAndreas

Det har min med! Snacka om babyhår :)

• Margaux

Mitt tips blir väl att tappa upp ett bad med olja i... inpackning i håret, skrubba ansiktet först! Hoppa i och ligg och dra så länge man orkar och sen duscha! Ett glas rödvin på det så är man lugn och mjuk och len förhoppningsvis!

Sen borde man väl gå och lägga sig.....

• SannaoAndreas

Har inget badkar. Men är helt klart med på rödvinet!

• Margaux
    sanna skrev 2011-08-16 19:50:51 följande:

Har inget badkar. Men är helt klart med på rödvinet!

Fråga en kompis som har och ha hemmaspa tillsammans?
    Film å rødvin efteråt?
  • förlovadflicka

Man kan ju alltid ta ett fotbad iaf :) Finns det något skönare än fotbad och ansiktsmask? Ah...

• SannaoAndreas

Och kanske fjäska lite och få en fotmassage av älsklingen :)

• marielleangelina

Ett tips är att alltid använda balsam efter en hårinpackning eftersom inpackningen inte "stänger" hårstrået igen,
    alltså får man bättre resultat om man använder lite balsam efteråt så att håret stänger sig.

Ett annat tips är att investera i en bra ögonmake-remover så man slipper gnugga så mycket vid ögonen (=huden töjs, rynkor mm) Den bästa jag provat heter Lancome Bi Facil och kostar ca 320 kr (hoppas inte det var ett för dyrt tips) men den är verkligen bra, ögonfransarna känns till och med starkare och finare när man använder den...

• meandmylove

jag hör hört att man kan rengöra varje por på kroppen genom att tappa upp ett bad med en hel flaska ättika i! jag har ej testat detta än men kan vara frivillig försökskanin som inte ska gifta mig riktigt än... återkommer med uppdatering! ps, detta är nog inget för någon med öppna sår eller liknande....

• fruTrobben

Tips 1 : Gå till kicks å be att få ett prov på sensi/ kanebo:s peeling, finns i minst 2 varrianter. Har fått prov på båda å de är fantastiska.

Tips 2  :Sebamed finns på vissa apotek och har en superbra ansikts & kropptvätt utan tensider och rätt ph värde. Funkar utnärkt att tvätta bort smink med, utan att man blir sträv. Kostar 65kr för 200ml. Finns för olika hudtyper.

Tips 3 : Honung.   Ansiktsmask, värm 1msk honung i mickron, nån sekund bara,smula ner lite havregryn, gegga ut på ansiktet låt sitta en stund. Skölj av med mycket vatten. Huden blir återfuktad och mjuk.

Tips 4: Honung. Sov med lite honung på läpparna om dom är nariga, blir som nya.

Ett tips bara om hår. Är ni nyfärgade använd inte inpackning för det drar ut färgen, använd det gärna några dagar innan ni ska färga i stället, då gör det mest nytta. Det är bra att bry sig om håret och att det är mjukt å fint men... det är svårare att sätta upp det om det är som silke, så snälla inte inpackning dan innan bröllopet det blir svårare att få brudfrisyren att hålla då.

• SannaoAndreas

Haha! Med mitt tunga och glatta hår så kan jag nog inte tvätta håret på 4-5 dagar innan.

Tycker att allt som man kan göra hemma är att föredra (prismässigt) framför att göra poå salong :)

• förlovadflicka
    fruTrobben skrev 2011-08-31 18:20:02 följande:
    Tips 1 : Gå till kicks å be att få ett prov på sensi/ kanebo:s peeling, finns i minst 2 varrianter. Har fått prov på båda å de är fantastiska.

Tips 2 :Sebamed finns på vissa apotek och har en superbra ansikts & kropptvätt utan tensider och rätt ph värde. Funkar utnärkt att tvätta bort smink med, utan att man blir sträv. Kostar 65kr för 200ml. Finns för olika hudtyper.

Tips 3 : Honung. Ansiktsmask, värm 1msk honung i mickron, nån sekund bara,smula ner lite havregryn, gegga ut på ansiktet låt sitta en stund. Skölj av med mycket vatten. Huden blir återfuktad och mjuk.

Tips 4: Honung. Sov med lite honung på läpparna om dom är nariga, blir som nya.

Ett tips bara om hår. Är ni nyfärgade använd inte inpackning för det drar ut färgen, använd det gärna några dagar innan ni ska färga i stället, då gör det mest nytta. Det är bra att bry sig om håret och att det är mjukt å fint men... det är svårare att sätta upp det om det är som silke, så snälla inte inpackning dan innan bröllopet det blir svårare att få brudfrisyren att hålla då.
    Haha, det beror på vilken hårkvalitet man har, själv föddes jag med grovt, icke-skandinaviskt hår (fast är helt svensk) som är jättefult och livlöst om jag inte använder redken all soft-inpackning varje dusch :P
  • elinmartin

Mitt bästa tips är ta lite socker i händerna (ca 1 msk), ta sedan någon form av olja, jag bruka andvända vanlig olivolja. "tvätta" händerna sen noga med sockret och olja, skölj sedan i vatten. Händerna blir som nya. lycka till..Glad

• fruTrobben
    förlovadflicka skrev 2011-09-01 08:02:18 följande:
    Haha, det beror på vilken hårkvalitet man har, själv föddes jag med grovt, icke-skandinaviskt hår (fast är helt svensk) som är jättefult och livlöst om jag inte använder redken all soft-inpackning varje dusch :P
    Sorry... jag generaliserade lite väl grovt där. Visst du har rätt, har man grovt hår så är det bäst att använda inpackning innan, eftersom det bättrar på strukturen på stråna.
Svar på tråden Husmorstips för vackrare brud/brudgum